پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 بیمارستان آوارگان فلسطینی

حوزه/ آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد «آنروا» به طور تدریجی بیمارستان قلقلیه را که نمادی برای حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری‌شان می‌باشد به زودی به طور کامل تعطیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تنها بیمارستان متعلق به آوارگان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی رو به تعطیلی قرار دارد. هزاران فلسطینی این روز‌ها در محوطه این بیمارستان دست به تحصن و تجمعات اعتراضی نسبت به کم شدن تدریجی امکانات و خدمات این بیمارستان که به تدریج رو به تعطیلی قرار دارد می‌زنند.
گفتنی است آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد «آنروا» برای آوارگان فلسطینی به طور تدریجی بیمارستان قلقلیه را که نمادی برای حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری‌شان می‌باشد به زودی به طور کامل تعطیل خواهد کرد. به نظر می‌رسد فشار رژیم صهیونیستی آن‌ها را به این کار واداشته است. 
فلسطینیان در قلقلیه و اردوگاه‌های آوارگان در شمال کرانه باختری هم اکنون چادرهایی در محوطه بیمارستان برپا کرده و اقدام به تحصن کرده‌اند تا سازمان ملل را از تصمیم گرفته شده در رابطه با تعطیلی کامل این بیمارستان منصرف سازند. 
لازم به ذکر است این بیمارستان هم اکنون از پذیرش و بستری کردن بیماران جدید گوش و حلق و بینی، و بیماران مربوط به بخش زایمان خودداری می‌کند.
آژانس امدادرسانی اعلام کرده تلاش‌ها برای بهبود وضعیت بیمارستان قلقلیه در طول سال‌ها موفقیت آمیز نبوده است و دیگر نمی‌تواند تضمین کند که خدمات پزشکی مورد نیاز با استانداردهای لازم را برآورده سازد.
ناصر ابوکیشک، معاون رئیس منطقه‌ای اتحادیه کارکنان عرب آنروا در کرانه باختری گفت: مگر از روی جنازه ما رد شوند تا بتوانند این بیمارستان را تعطیل کنند. بستن این بیمارستان ضربه سختی برای تمامی آوارگان فلسطینی در سرتاسر جهان خواهد بود. کاهش خدمات بیمارستان به معنای شاخه خالی کردن از مسئولیت‌ها در کرانه باختری و پشت کردن به مردم در فلسطین است.
وی افزود: این بیمارستان تنها شاهد مقاومت آوارگان فلسطینی است و تا زمانی که آوارگان وجود دارند بایستی باقی بماند. آنروا دلیل نداشتن بودجه و چند اتفاق بی‌اهمیت را بهانه‌ای برای تعطیلی این تاسیسات کرده است.
وی همچنین مدعی شد که سازمان ملل قصد دارد موسسات آموزش عالی در رام الله را نیز تعطیل کند.
ابوکیشک افزود: این یک توطئه سیاسی حساب شده برای گرفتن حق بازگشت آوارگان به سرزمین‌هایشان است، حالا که نمی‌توانند به زور متوسل شوند این نقشه شوم را ریخته‌اند. اگر بتوانند به طور موفق این توطئه را اینجا اجرایی کنند در کشورهای دیگر نیز دست به چنین کاری خواهند زد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha