پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کمیته حمایت از مقاومت فلسطین

حوزه/ کمیته حمایت از مقاومت فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی ا نقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی از مسئله فلسطین حمایت کرده و همچنان به این حمایت ادامه می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته حمایت از مقاومت فلسطین، نشسته دوره ای خود را به ریاست حسن حب الله نماینده سابق پارلمان لبنان برگزار کرد و در آن به آخرین تحولات سیاسی داخلی و منطقه ای پرداخت.

حاضران در این نشست بیانیه ای صادر کرده و گفتند: تجاوز وحشیانه دشمن صهیونیستی به نوار غزه و سوریه و هدف قرار دادن فرزندان ملت فلسطین و مجاهدان جنبش جهاد اسلامی و گروه های مقاومت که منجر به شهادت محمد علی الناعم شد، لگه ننگی بر پیشانی بشریت است؛ چرا که آنان پیکر شهید را در برابر چشمان روی زمین کشیدند.

حاضران با اشاره به این هیئت ها و سازمان های بین المللی و انسانی و کمیته های حقوق بشر و سازمان ملل متحد مسئول این جنایت وحشیانه هستند، آن را جنایتی علیه انسان های بی گناه و تمامی ملت های جهان دانستند.

معامله قرن تلاشی ناامیدانه برای نجات آمریکا و اسرائیل از بحران های پی در پی است

آنان تأکید کردند: تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سوریه در چارچوب طرح توطئه گرانه موسوم به جنایت عصر (معامله قرن) است که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رونمایی شد و این معامله تلاش ناامیدانه برای خروج از بحران های پی در پی در جهان به ویژه در خاورمیانه و منطقه عربی است.

اعضای این کمیته ادامه دادند: معامله قرن بعد از سیلی محکم جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن نیرو های آمریکا در عین الاسد که در واکنش به ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس انجام گرفت، رونمایی شد و تلاشی ناامیدانه برای بیرون کشیدن رژیم صهیونیستی از بحران کنونی و شکست آن در تحمیل معادلات جدید بود.

آنان دعوت سید حسن نصرالله را که بر تمامی انواع مقاومت در سطح فلسطینی، عربی و اسلامی برای سرنگونی معامله قرن و تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل، بیرون راندن آمریکا از منطقه، زمینه سازی برای نابودی اشغالگران صهیونیستی و دستیابی ملت فلسطین به تمامی حقوق خود تأکید کرد را ارج نهادند.

همچنین به ملت فلسطین در اردوگاه ها و فعالیت هایی که با عنوان مخالفت با معامله قرن درود فرستاده و آن را موجب تقویت وحدت ملت فلسطین دانستند و بر اهمیت استمرار فعالیت ها و تجمع ها تأکید کردند.

ایران از زمان آغاز انقلاب حامی مسئله فلسطین بوده و هست

حاضران در این نشست تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی ا نقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی از مسئله فلسطین حمایت کرده و همچنان به این حمایت ادامه می دهد.

اعضای کمیته دولت لبنان را به حل بحران اقتصادی و معیشتی لبنان و رویکرد مثبت با پرونده پناهندگان فلسطینی در لبنان دعوت کرد و از آن خواست حقوق مدنی، اجتماعی و انسانی آوارگان فلسطینی را رعایت کرده و زندگی شرافتمندانه را تا زمان بازگشت به سرزمین خود فراهم کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha