پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید محمد طباطبایی معاون دبیرکل عصائب اهل الحق عراق

حوزه/ حجت الاسلام سید محمد طباطبایی با تأکید بر اینکه شهادت حاج قاسم موجب وحدت ملت عراق و ایران شد، افزود: ثمره دیگر این شهادت، موافقت پارلمان عراق با اخراج تمامی نیرو های نظامی آمریکا از عراق است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی معاون دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در گفتگو با پایگاه "العهد" گفت: آمریکایی ها گمان می کردند که با ترور سردار قاسم سلیمانی، ملت عراق و ایران یاد او را فراموش خواهند کرد، امّا آنها کاملاً اشتباه کردند و با این جنایت یاد او را زنده کرده و موجب همبستگی ملت عراق با ملت ایران شد.

وی افزود: جمعیت چشمگیری در تشییع این دو فرمانده شهید از حرم امامین کاظمین (ع) در بغداد تا کربلا و نجف اشرف شرکت کردند و این مشارکت در ایران بسیار بزرگتر بود و جمعیتی در اهواز، مشهد، تهران و امروز در کرمان شاهد آن هستیم، در هیچ مناسبتی نظیر ندارد.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر اینکه شهادت حاج قاسم موجب وحدت ملت عراق و ایران شد، افزود: ثمره دیگر این شهادت، موافقت پارلمان عراق با اخراج تمامی نیرو های نظامی آمریکا از عراق است.

معاون دبیرکل اهل الحق تصریح کرد: ما منتظر موضع گیری های دیگری از سوی پارلمان عراق هستیم؛ چر اکه حاج قاسم سلیمانی مهمان عراق بود و ما تنها به اخراج نیرو های آمریکایی از عراق اکتفا نمی کنیم، بلکه خواستار تحریم تمامی کالاهای آمریکایی و بستن سفارت آمریکا در عراق هستیم.

وی در پایان با تأکید بر این که پاسخ آنچنانکه آیت الله خامنه ای گفته اند، قاطع خواهد بود، گفت: این واکنش از سوی جمهوری اسلامی ایران، گردان های مقاومت و حشد الشعبی عراق صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha