پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفارت آمریکا در بغداد

حوزه/ روزنامه گاردین در نسخه امروز خودنوشت: حمله مردم عراق به سفارت آمریکا، ضعف آمریکا پس از هزینه کردن دو ترلیون دلار در عراق را برای همه روشن و آشکار ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حمله نظامی روز گذشته آمریکا به پایگاه نیروهای حشدالشعبی در خاک عراق که به شهید و مجروح شدن جمعی از نیروهای عراقی منجر شد، موجب خشم و انزجار مردم عراق شد و این مردم روز گذشته در اعتراض به این اقدام خصمانه آمریکا در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند که این تجمع نیر با شلیک مستقیم نیروهای آمریکایی و پرتاب گاز اشک آور روبرو شد و سرانجام مردم معترض با ورود به ساختمان سفارت بخش هایی از آن را به آتش کشیدند.

امروز چهارشنبه روزنامه گاردین در گزارشی حمله به سفارت آمریکا در بغداد را نشانه شکست استراتژی آمریکا در عراق دانست و گفت: حمله به مقر سفارت آمریکا و قرار گرفتن این سفارت در معرض انفجار نشانه نابسامانی اوضاع آمریکا است و با وجود اینکه نیروهای امنیتی عراق در نهایت به حمایت از سفارت پرداختند و معلوم شد که سفیر آمریکا نیز در حال سپری کردن تعطیلات است مجبور نشد و با خفت و خواری توسط بالگرد از سفارت فرار کند، اما حمله مردم به سفارت، ضعف آمریکا پس از هزینه کردن دو ترلیون دلار در عراق را برای همه روشن و آشکار ساخت.

نویسنده مقاله ادامه داد: تظاهرات کنندگان حامی حزب الله عراق از مقابل نقاط ایست بازرسی دولتی عبور کردند ونیروهای امنیتی که تا دیروز در پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم معترض کوتاهی نمی کردند در مقابل پرتاب کوکتل مولوتف به سوی ساختمان سفارت اقدامی نکردند.

در بخشی از این مقاله آمده است: رقابت میان ایران و آمریکا بر سر عراق با از بین رفتن تهدید داعش رو به فزونی گذاشته است، اما تلاش آمریکا برای تحریم اقتصادی و تخریب اقتصاد ایران باعث شده ایران در این کشمکش چیزی برای از دشت دادن نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha