جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ شیخ قاسم گفت: حمله آمریکا به عراق حمله به تمام امت اسلام و هتک حرمت و کرامت انسانها و مصداق کشتار به ناحق و در پیش گرفتن زبان جنگل در جامعه جهانی است و ایستادگی با قاطعیت در برابر این تجاوز بر همه واجب است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه آیت الله عیسی قاسم امروز چهارشنبه در بیانیه ای به مناسبت حمله آمریکا به پایگاه حشدالشعبی عراق تاکید کرد: حمله آمریکا به عراق حمله به تمام امت اسلام و هتک حرمت و کرامت انسانها و مصداق کشتار به ناحق و در پیش گرفتن زبان جنگل در جامعه جهانی است و ایستادگی با قاطعیت در برابر این تجاوز بر همه واجب است.

در این بیانیه آمده است: عراق از دژهای محکم و استوار جهان اسلام است که مردم آن اهل عزت و سربلندی هستند و حمله به این کشور توسط متجاوزان آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه نیروهای مؤمن و مدافعان عراق نیز دور از انتظار نبود، اما اگر هدف آمریکا از این اقدامات موذیانه به زانو در آوردن نیروهای مؤمن عراق باشد، باید به آنها بگوییم که این یک رؤیای باطل و از القاءات شیطانی است، زیرا مؤمن در برابر مرگ در راه خدا از خود ضعف نشان نمی‌دهد و در راه جهاد ترس در دل او راه ندارد.

شیخ قاسم تاکید کرد: دشمن آمریکایی باید بفهمد که تجاوز به عراق و هدف قرار دادن امنیت و آزادی و استقلال و تمدن و ثروت های عراق در واقع حمله به تمام امت اسلام و در پیش گرفتن قانون و زبان جنگل در جامعه جهانی است و از این رو همگان وظیفه دارند با قاطعیت در برابر این جنایت بایستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن حاکمیت و حق زندگی و امنیت در عراق را نادیده گرفته و تمام مبانی و ارزش های دینی و انسانی را زیر پا گذاشته است و با تاسف فراوان برخی نظام های حاکم عربی نیز که جزء جهان اسلام هستند در کنار اسرائیل به صورت رسمی از این اقدام حمایت کرده و مدافعان عراق را محکوم می کنند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha