چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سفارت آمریکا در بغداد

حوزه/ در ادامه اعتراض مردم عراق به حمله نظامی آمریکا به حشدالشعبی، امروز چهارشنبه نیز مردم معترض بار دیگر دیوار خارجی سفارت آمریکا در بغداد را به آتش کشیدند به گونه ای که ارتفاع دود از برج های امنیتی سفارت بالاتر رفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حمله نظامی روز گذشته آمریکا به پایگاه نیروهای حشدالشعبی در خاک عراق که به شهید و مجروح شدن جمعی از نیروهای عراقی منجر شد، موجب خشم و انزجار مردم عراق شد و این مردم روز گذشته در اعتراض به این اقدام خصمانه آمریکا در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند که این تجمع نیز با شلیک مستقیم نیروهای آمریکایی و پرتاب گاز اشک آور روبرو شد و سرانجام مردم معترض با ورود به ساختمان سفارت بخش هایی از آن را به آتش کشیدند.

در ادامه اعتراض مردم عراق به حمله نظامی آمریکا به حشدالشعبی، امروز چهارشنبه نیز مردم معترض بار دیگر دیوار خارجی سفارت آمریکا در بغداد را به آتش کشیدند به گونه ای که ارتفاع دود از برج های امنیتی سفارت بالاتر رفت.

سفارت آمریکا در این زمینه از طریق بلندگو به مردم هشدار داد از ساختمان سفارت دور شوند زیرا نیروهای ویژه نظامی آمریکایی موسوم به مارینز که امروز صبح به سفارت رسیده اند اجازه شلیک دارند.

سفارت آمریکا همچنین گازهای اشک آور را به سوی مردم معترض پرتاب کرد تا آنها را متفرق سازد.

در این راستا نیروهای امنیتی عراق که مامور به حمایت از سفارت آمریکا هستند، نیز امروز با پرتاب گاز اشک آور به سمت مردم اقدام کردند تا آنها را متفرق سازند.

منابع عراقی همچنین امروز از استقرار تک تیراندازهای آمریکایی و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در پشت بام ها و برج های ساختمان سفارت خبر دادند.

لازم به ذکر است روز گذشته سه هواپیمای آمریکایی با نشستن در فرودگاه سفارت 100 تفنگدار آمریکایی را از کویت به پایگاه سفارت منتقل کرده اند و قرار است 650 نیروی دیگر نیز همین روزها به آنها ملحق شوند.