پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق

حوزه/ بدر الزیادی گفت: کمیته امنیت مجلس یادداشتی رسمی در خصوص اقدامات ناقضانه و دخالت های آمریکا قبل از سفر به واشنگتن، تحویل مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه این کمیته یادداشتی رسمی در خصوص اقدامات ناقضانه و دخالت های آمریکا قبل از سفر به واشنگتن، تحویل مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق خواهد داد، اشاره کرد: سفارت آمریکا در بغداد به مقر نظامی آزمایشات و تجربه ها تبدیل شده است.

وی افزود: هدف از سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن پایتخت آمریکا، بحث و بررسی مصوبه مجلس نمایندگان در اخراج نیرو هایی آمریکایی از عراق است.

عضو کمیته امنیت مجلس با اشاره به اینکه این کمیته اندکی قبل از سفر الکاظمی به واشنگتن یادداشتی رسمی تحویل خواهد داد و در آن خواستار محکومیت دخالت های آشکار آمریکا خواهد شد، بیان داشت: اقدام سفارت آمریکا در استفاده از سامانه پاتریوت، نقض آشکار  حاکمیت عراق است که زمینه را برای ده ها سفارت دیگر در استفاده از اینگونه سلاح ها باز خواهد کرد.

بدر الزیادی در ادامه با اشاره با یادآوری اینکه سفارت آمریکا، یک مرکز دیپلماسی است، نه مقر نظامی برای آزمایشات و تجربه ها، تصرح کرد: کمیته امنیت، یادداشت رسمی به فرماندهی کل نیرو های مسلح خواهد فرستاد تا جویا شود که اقدام سفارت آمریکا در راه اندازی سامانه پاتریوت با موافقت دولت انجام گرفته یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha