جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیرو های آمریکایی در عراق

حوزه/ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق گفت: موضوع عقب نشینی نیرو های آمریکایی از عراق، از اولویت پرونده های جریان مذاکرات خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان فراکسیون های بزرگ به هیئت همراه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملحق می شوند، افزود: موضوع عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، از اولویت پرونده های جریان مذاکرات خواهدبود.

عامر الفایز عضو این کمیته گفت: سفر مصطفی الکاظمی در چارچوب جدول سفر به کشور های همسایه و برخی از کشور های اتحادیه اروپا تنظیم شده و هدف از این سفر تحکیم روابط اقتصادی و امنیتی عراق با این کشور هاست که آمریکا یکی از آنهاست.

وی افزود: سفر الکاظمی به واشنگتن با ابعاد بزرگی به ویژه در سطح امنیتی است و زمانبندی عقب نشینی نظامی آمریکا از عراق از محور های این گفتگو است که در اولویت قرار دارد.

عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق تصریح کرد: به احتمال زیاد هیئتی از مجلس نمایندگان به ویژه فراکسیون های بزرگ برای همراهی مصطفی الکاظمی به هیئت دولتی ملحق شود.

شایان ذکر است که ائتلاف فتح پیشتر خواستار حضور شخصیت هایی از ائتلاف فتح در کنار هیئت مذاکره کننده برای نظارت بر جریان مذاکرات شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha