پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی از تصمیم کمیته امنیت مجلس برای ارائه طرح مسلح کردن نیرو های عراقی توسط ایران و کشورهای دیگر به جای آمریکا خبر داد و گفت: این کمیته در نشست خود با نخست وزیر برای بررسی تجاوزات ترکیه و آمریکا به عراق این مسئله را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از تصمیم این کمیته برای ارائه طرح مسلح کردن نیرو های عراقی توسط ایران و کشور های دولت دیگر به جای آمریکا خبر داد و گفت: این کمیته در نشست خود با نخست وزیر برای بررسی تجاوزات ترکیه و آمریکا به عراق این مسئله را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: پرونده مسلح کردن ارتش عراق طی سال های گذشته به خاطر بستن قرارداد تسلیحاتی با آمریکا با تأخیر زیادی همراه بوده، لذا باید به دنبال جایگزین بود.

کریم علیوی تصریح کرد: طرف ایران آماده فروش انواع سلاح عالی به ارتش عراق است و این توانایی را دارد که تحول بی نظیری در تمامی نیروهای عراقی به وجود بیاورد و این مسئله ای است که ما با مصطفی الکاظمی در میان خواهیم گذاشت.

عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق بیان داشت: زمان برگزاری نشست با مصطفی الکاظمی تاکنون مشخص نشده است، امّا به همین زودی  انجام می گیرد و علاوه بمسئله تحولات امنیتی عراق، پرونده تجاوزات ترکیه و آمریکا مطرح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha