شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی نسبت به تسلط بر حق ملّی عراق و ضایع شدن آن از طریق فریبکاری آمریکا هشدار داد و خواستار اخراج نیروهای بیگانه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق نسبت به تسلط بر حق ملّی عراق و ضایع شدن آن از طریق فریبکاری آمریکا هشدار داد و خواستار اخراج نیروهای بیگانه شد و گفت: این وظیفه دولت است و باید آن را اجرایی کند؛ چرا که این مسئله خواسته و اراده ملت عراق است.

 وی در گفتگو با روزنامه العربی الجدید با بیان اینکه آنچه قدرت های سیاسی عراق را می ترساندف تسلط بر حق ملّی عراق و ضایع شدن آن از طریق فریبکاری آمریکاست، افزود: به همین خاطر درخواست کردیم که نماینده ای از حشد الشعبی در کنار تیم مذاکره کننده حضور یابد تا مانع هرگونه تلاش برای ضربه زدن به عراق شود و اجازه ندهد که حشد الشعبی را شبه نظامیان معرفی کنند که منافع بیگانه را در کشور تهدید می کند و این چیزی است که ما آن را نمی پذیریم.

علیوی ادامه داد: قدرت های سیاسی عراق خواستار اجراجح نیرو های بیگانه از کشور هستند و این وظیفه دولت بوده و باید آن را اجرایی کند؛ چرا که آن خواسته ملت عراق است؛ به همین خاطر تیم مذاکره کننده باید در اولین جلسه این پرونده را خاتمه دهد؛ چرا که هر مسائلی که بعد از این پرونده مطرح می شود با آن در ارتباط است.

شایان ذکر است که باسم خشان نماینده المستقبل مصطفی الکاظمی نخست وزیر را متهم کرد که به سهمیه بندی طایفه ای بیشتر از آمریکا گرایش دارد و سهمیه خواهی بر تیم مذاکره کننده با آمریکا حاکم است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha