جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نیرو های آمریکایی در عراق

حوزه/ باسم خزعل عضو مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اخراج نیروهای بیگانه از کشور به ویژه نیروهای آمریکایی جدّی نیست، اشاره کرد: تصمیم های اولین جلسه هیئت وزیران هیچ ارزشی ندارد و تنها جنبه نمایشی دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، باسم خزعل عضو مجلس نمایندگان عراق با بیان  اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اخراج نیروهای بیگانه از کشور به ویژه نیروهای آمریکایی جدّی نیست، اشاره کرد: تصمیم های اولین جلسه هیئت وزیران هیچ ارزشی ندارد و تنها جنبه نمایشی دارد.

وی افزود: هیئت وزیران یک ستاد بحران متشکل از کارشناسان امور خارجی و روابط بین الملل برای اجرای گفتگو با طرف آمریکایی در خصوص بازنگری در توافق راهبردی میان دو کشور تشکیل داده که  این ستاد در اخراج نیرو های آمریکایی جدّی نیست.

نماینده مجلس عراق تصریح کرد: فراکسیون های سیاسی که حامی اخراج نیرو های آمریکایی بودند، در داخل مجلس نمایندگان از موضع سابق خود عقب نشینی کردند.

خزعلی در ادامه گفت: مجلس نمایندگان باید دوباره مصوبه اخراج نیرو های بیگانه را عملی کند، چرا که دولت الکاظمی این قابلیت را دارد و می تواند تصمیمات را اجرایی کند. تصمیمات هیئت وزیران در اولین جلسه خود، ارزشی ندارد و تنها جنبه نمایشی داشت.

شایان ذکر است که هیئت وزیران در اولین جلسه خود یک ستاد بحران متشکل از کارشناسان امور خارجی و روابط بین الملل برای اجرای گفتگو با طرف آمریکایی در رابطه با تجدید نظر در توافق راهبردی میان دو کشور  تشکیل داد و عبد الوهاب الساعدی را با ترفیع درجه به عنوان رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم تعیین کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha