جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد الکنانی نماینده ائتلاف فتح

حوزه/ احمد الکنانی نماینده ائتلاف فتح تأکید کرد: خالی بودن برنامه دولتی محمد توفیق علاوی از ضمانت اجرای طرح مجلس نمایندگان در خروج نیرو های بیگانه و پیش بُرد توافق نامه امضا شده با چین و تعیین موعد ثابت برای انتخابات، نشانگر عدم التزام وی به تعهدات خود در برابر فراکسیون های سیاسی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الکنانی نماینده ائتلاف فتح تأکید کرد: خالی بودن برنامه دولتی محد توفیق علاوی از ضمانت اجرای طرح مجلس نمایندگان در خروج نیرو های بیگانه و پیش بُرد توافق نامه امضا شده با چین و تعیین موعد ثابت برای انتخابات، نشانگر عدم التزام علاوی به تعهدات خود در برابر فراکسیون های سیاسی است.

وی افزود: برنامه دولتی که نخست وزیر جدید به مجلس نمایندگان تحویل داده و ما بعد از مطالعه آن متوجه شدیم به آنچه در خلال گفتگو های گذشته مبنی بر ضمانت سه مسئله اصلی از جمله اجرای طرح اخراج نیرو های آمریکایی و تعیین وقت برای آن، به توافق رسیدیم، متعهد نیست.

الکنانی ادامه داد: برنامه دولت علاوی همچنین از اشاره به توافق نامه امضا شده میان چین و عراق و خواسته تمامی فراکسیون های سیاسی در تعیین موعد معین برای اجرای انتخابات زود هنگام خالی است.

نماینده ائتلاف فتح اظهار داشت: خالی بودن برنامه دولتی از این تعهدات برای اعطای رأی اعتماد به دولت در مجلس نمایندگان که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، مشکل ساز خواهد بود.

به هر وزیری که دو تابعیتی باشد، رأی اعتماد نخواهیم داد

احمد الکنانی بر عدم اعطای رأی اعتماد به هر وزیری که دو تابعیتی باشد، تأکید کرد و افزود: اعضای پارلمان تاکنون از اسامی وزیران مطلع نشده اند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که دارای دو تابعیت باشد، از سوی اعضای مجلس نمایندگان رد و به آن رأی اعتماد داده نخواهد شد، گفت: اعضای مجلس نمایندگان تاکنون از اسامی وزیران دولت علاوی مطلع نشده اند و از تعدادی اسامی که به بیرون درز کرده، خبردار شده اند.

عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: اعضای مجلس نمایندگان توافق کرده اند که به فردی که وابسته به حزب باشد یا از سوی طرف سیاسی خاصی حمایت شود، رأی اعتماد ندهد.

وی افزود: علاوی متعهد شده که اسامی افراد مستقل را تقدیم کند و تابعیت دوگانه خود را در مجلس نمایندگان لغو کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha