شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف عراق

حوزه/ علاء الربیعی نماینده ائتلاف سائرون عراق گفت: عدم تشکیل دولت توفیق علاوی و عدم اعطای رأی اعتماد به آن در نتیجه عدم دستیابی برخی فراکسیون های سیاسی به کابینه وزارتی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علاء الربیعی نماینده ائتلاف سائرون عراق گفت: عدم تشکیل دولت توفیق علاوی و عدم اعطای رأی اعتماد به آن در نتیجه عدم دستیابی برخی فراکسیون های سیاسی به کابینه وزارتی است.

الربیعی در بیانیه ای با اشاره به اینکه عدم تشکیل کابینه دولت توفیق علاوی به خاطر این است که برخی فراکسیون ها به کابینه ای دست نیافتند و به دلیل اعتراض به شخص نخست وزیر مکلف نیست، افزود: اگر علاوی وزارت ها را به این فراکسیون ها بدهد، از بارزترین مدافعان وی خواهند شد.

وی ادامه داد: در روز های آینده حقیقت فراکسیون های سیاسی که به دنبال سهمیه بندی و منافع شخصی بودند و فراکسیون هایی که حامی ملت و خواسته های معترضان بودند، برملا خواهد شد.

نماینده ائتلاف سائرون تصریح کرد: این حقایق، فراکسیون های بزرگ را که برای مشارکت در جلسه رأی اعتماد و حمایت از دولت جدید در مقابل دستیابی به کابینه های وزارتی برای استمرار کار خود، توافق کردند را ناکام خواهد گذاشت.

الربیعی اشاره کرد: فراکسیون هایی که از علاوی حمایت کردند به دنبال منافع شخصی یا حزبی نبودند، بلکه برای دفع خسارت به کشور آمدند و معتقدند که گزینه های توفیق علاوی مستقل هستند که این مسئله مانع دخالت سیاسی می شود.

عضو مجلس نمایندگان عراق بیان داشت: اصرار برخی بر عدم مشارکت دولت جز در صورت دستیابی به مناصب اجرایی، موجب عدم تشکیل کابینه وزارتی جدید شده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد به تغییرات بزرگی در نقشه سیاسی منجر خواهد شد و برخی از رؤسا و رهبران سیاسی را سرنگون کرده و آنان را از عرصه سیاسی دور می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha