جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جاسم البخاتی نماینده جریان حکمت

حوزه/ جریان حکمت عراق اخباری که در خصوص عقب نشینی این جریان از مشارکت در دولت آینده منتشر شده را تکذیب کرد و از قدرت ها خواست به حمایت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف ادامه داده و از مطالبه کابینه های وزارتی دوری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جریان حکمت عراق اخباری که در خصوص عقب نشینی این جریان از مشارکت در دولت آینده منتشر شده را تکذیب کرد و از قدرت ها خواست به حمایت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف ادامه داده و از مطالبه کابینه های وزارتی دوری کنند.

جاسم البخاتی نماینده جریان حکمت با بیان اینکه برخی از رسانه ها اعلام کرده اند که جریان حکمت از مشارکت در دولت الکاظمی انصراف داده است، افزود: این خبر درست و مورد تأیید نیست.

وی افزود: جریان حکمت همچنان بر موضع خود در حمایت از مصطفی الکاظمی ثابت است و نخست وزیر در انتخاب کابینه وزارتی اختیار کامل دارد و اگر الکاظمی تسلیم دیکته های دیگران شود، در آن صورت این جریان ورود خواهد کرد.

البخاتی با بیان اینکه آینده مرحله بعدی بسیار مهم است و باید اختلافات و منافع شخصی را کنار گذاشت و برای خروج از این بحران با کمترین خسارت ممکن از دولت حمایت شود گفت: مرحله الکاظمی به خاطر انتخابات زود هنگام کوتاه است.

کابینه الکاظمی متشکل از تمامی اقشار است

ستار الجابری نماینده جریان حکمت نیز در اظهاراتی گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه دولت، برای تشکیل دولت پیش روی می کند و کابینه آن متشکل از تمامی اقشار است.

وی با بیان اینکه نشست های میان فراکسیون های سیاسی و نخست وزیر مکلف برای تشکیل کابینه ادامه دارد، افزود: دلیل رسانه ای نشدن اسامی کابینه برای جلوگیری از هجمه ها و بی اعتبار کردن آنان است.

الجابری تصریح کرد: امید می رود که جلسه فوق العاده مجلس نمایندگان برای اعطای رأی اعتماد به کابینه دولت هفته آینده تشکیل شود. فراکسیون های سیاسی همچنان از الکاظمی حمایت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha