سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق

حوزه/ نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در خصوص موضع خود عدم اعطای رأی اعتماد به کابینه دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق شرح داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در خصوص موضع خود عدم اعطای رأی اعتماد به کابینه دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق شرح داد.

وی درباره موضع ائتلاف دولت قانون در مورد تشکیل دولت مصطفی الکاظمی گفت: طرح سیاسی دولت قانون بر تشکیل یک دولت قدرتمند و کارآمد تأکید دارد تا به مسئولیت تاریخی خود در قبال ملت عراق عمل کرده و برای حل بحران های خطرناکی که کشور در زمینه های مختلف با آن مواجه است، عزم و اراده قوی داشته باشد.

 وی اشاره کرد: تصمیم ما در عدم اعطای رأی اعتماد به دولت الکاظمی به این معنی نیست ه ائتلاف دولت قانون با هرگونه موضع گیری یا تصمیماتی که در جهت منافع عالی ملت عراق باشد، تعامل مثبتی نخواهد داشت، امّا این مسئله باعث نمی شود که این ائتلاف مخالفت خود را با موضع گیری ها و اقداماتی که با منافع ملّی، حاکمیت و استقلال عراق در تعارض است، اعلام نکند.

فادی الشمری عضو دفتر سیاسی حکمت به رهبری عمار حکیم امروز گفت: اکثریت قدرت های سیاسی عراقی با اعطای رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق توافق کردند.

وی افزود: جریان حکمت، ائتلاف فتح، ائتلاف سائرون، ائتلاف النصر و ائتلاف قدرت ها و احزاب کُرد به دولت مستقل رأی اعتماد خواهند داد.

الشمری تصریح کرد: عراق در لبه پرتگاه است و تشکیل دولت جدید با اختیارات مطلق و با حمایت مردمی و سیاسی یک ضرورت جدّی است که باید از سلیقه های شخصی و مصلحت جویی ها به دور باشد.

ائتلاف ملّی به رهبری ایاد علاوی که نزدیک به ۲۰ کرسی دارد به ائتلاف دولت قانون پیوست تا مخالفت خود را با اعطای رأی اعتماد به دولت الکاظمی اعلام کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha