شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ائتلاف دولت قانون عراق

حوزه/ ائتلاف دولت قانون عراق به رهبری نوری المالکی از عدم مشارکت خود در تشکیل کابینه دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف خبر داد و افزود: هرگز در مجلس نمایندگان به نفع الکاظمی رأی اعتماد نخواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ائتلاف دولت قانون عراق به رهبری نوری المالکی از عدم مشارکت خود در تشکیل کابینه دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف خبر داد و افزود: هرگز در مجلس نمایندگان به نفع الکاظمی رأی اعتماد نخواهد داد.

این ائتلاف در بیانیه خود گفت: ائتلاف دولت قانون به همراه سایر فراکسیون های سیاسی برای مقابله با چالش های بزرگی که عراق در زمینه اقتصادی، امنیتی و بهداشتی با آن مواجه است، تمام تلاش خود را برای تشکیل دولت به کار گرفته است.

ائتلاف قانون ادامه داد: در خلال مذاکرات بر سر ساز و کار مشخصی در انتخاب نامزد نخست وزیری توافق شد و قرار بود که نخست وزیر مکلف با تمامی فراکسیون های سیاسی به یک شیوه واحد تعامل کند، امّا روند تشکیل دولت بر خلاف آنچه توافق شد، حرکت کرد، لذا بر آن شدیم که تلاش بیشتری را در اصلاح گزینه ها و معرفی نامزد هایی که از شایستگی، پاکدستی و توانایی رهبری در جامعه عراق بهره مند هستند، به کار گیریم.

ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: متأسفانه تلاش های خالصانه ما در این مسیر فایده ای نداشت و کابینه دولتی که به فراکسیون های سیاسی معرفی شد با آرمان های ملت عراق در تعارض است و تعدادی از نامزد ها، جنجالی بوده و از شایستگی، پاکدستی و مقبولیت بی بهره هستند، لذا بر این اساس ائتلاف دولت قانون اعلام می کند که در تشکیل این دولت مشارکت نمی کند و به در مجلس نمایندگان به نفع آن رأی اعتماد نمی دهد و تصمیم گیری در این خصوص را به سایر اعضای مجلس نمایندگان واگذار می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha