جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی گفت: در واقع نخست وزیر و پارلمان تصمیم گرفتند توسط قانون ، آمریکا را از عراق بیرون کنند و این یک کار بزرگ بود که توسط نیروهای مقاومت انجام گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از گذشت حدود ۱۰۰ روز از شهادت فرماندهان ارشد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، محور مقاومت در منطقه موفقیت های مختلفی را کسب کرده است. از جمله اینکه جریان های مقاومت در ساختار سیاسی عراق به برکت خون این شهدا توفیقاتی را به دست آوردند که تصویب قانون اخراج نیروهای بیگانه از عراق برای اولین بار و توافق بر نخست وزیری شخصی به نام "مصطفی الکاظمی" که نشان دهنده وحدت شیعیان در عراق است از جمله این دستاورد ها محسوب می شود .

۱۰۰ روز بعد از شهادت فرماندهان ارشد مقاومت در عراق ؛ نا کامی آمریکایی ها در اختلاف افکنی بین شیعیان عراق، موافقت بیش از ۱۵۰ نماینده عراقی با اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، تخلیه ۹۰درصد پادگان های آمریکایی در عراق، نا کامی آمریکا  در تولید مجدد داعش برای ماندن در عراق؛ از جمله مهمترین محورهای سخنان فرمانده حشد رسانه ای عراق است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی فرمانده حشد رسانه ای و رئیس اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی عراق گفت : در رابطه با انتخابات نخست وزیری در عراق  همانطور که می دانید نخست وزیری در عراق سهم اکثریت مردم عراق است که همان شیعیان هستند و این  یک عرف مردمی است از روزی که صدام سقوط کرده تا کنون جریان داشته و طبق همین عرف ریاست مجلس برای اهل تسنن و ریاست جمهوری که تشریفاتی است سهم کردها است.

تلاش های آمریکایی ها برای اختلاف افکنی میان شیعیان عراق

وی ادامه داد: دشمنان عراق و شیعیان همواره به  دنبال این بودند  که بین شیعیان تفرقه بیندازند تا بتوانند در خصوص نخست وزیری عراق اثرات خودشان را  بگذارند و مشکل ایجاد کنند. در همین راستا و برای تحقق این هدف تلاش های زیادی انجام دادند.  لذا فرادی مثل زرفی را که شیعیان قبول نکردند مد نظر داشتند، اما او نیروی آمریکایی بود و برنامه  آمریکایی داشت.

وی تصریح کرد: اما درباره "الکاظمی" شیعیان توافق کردند و برای نخست وزیری به اجماع رسیدند؛ یعنی کلیه نیروهای شیعه که در مجلس عراق نماینده دارند توافق کردند که در این شرایط فعلی او به عنوان کاندید نخست وزیری معرفی شود و پست نخست وزیری در عین حال فرمانده کل قوا هم هست .و قرار شد ایشان کابینه خودش را تشکیل بدهد و به مجلس معرفی کند تا تصویب شود .

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نظرات جریان های مقاومت برای کاندید شدن الکاظمی به عنوان نخست وزیر گفت: جریان های مقاومت مختلفی در عراق هستند که برخی از آنها در مجلس نماینده دارند که جریان فتح از جمله آنها است که چندین گروه مقاومت مثل عصائب اهل حق، بدر، کتائب سید الشهدا، کتائب امام علی(ع)  و جریانات دیگر در تشکیلات فتح در مجلس حضور دارند. آنها موافقت خودشان را با نخست وزیری الکاظمی در شرایط کنونی اعلام کردند؛ چون وحدت شیعه برای ما مهم است از این رو جریان های مقاومت پذیرفتند که الکاظمی کاندیدای نخست وزیری باشد تا از این طریق  زرفی را ساقط کنند که نماینده آمریکا است تا الکاظمی رای بیاورد.

مخالفت کتائب حزب الله با نخست وزیری الکاظمی

فرمانده حشد رسانه ای عراق با اشاره به مخالفت برخی از جریان های مقاومت با گزینه الکاظمی گفت: یک گروهی از مقاومت به نام کتائب حزب الله وجود دارد  که در مجلس نماینده ندارند و نظرشان مخالف نخست وزیری الکاظمی است. آنها چون نماینده در مجلس ندارند، مخالفتشان اثر وضعی ندارد اما اثر معنوی دارد که یک گروه مقاومت با کاندید شدن  الکاظمی برای نخست وزیری مخالفت کرده است.

موافقت بیش از ۱۵۰نماینده عراقی با اخراج نیروهای آمریکایی

وی با بیان تحولات عراق و محور مقاومت  پس از گذشت ۱۰۰ روز از شهادت فرماندهان مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید المهندس، افزود: در رابطه با اینکه بعد از شهادت فرماندهان مقاومت شهید حاج قاسم  سلیمانی و شهید المهندس  و ده ها شهید دیگر در مرز عراق و سوریه چه گذشته باید بگوییم در حال حاضر از جریان مقاومت بیش از ۱۵۰ نماینده در مجلس عراق حضور دارند یعنی از مجموع ۳۲۹ نماینده این تعداد به مقاومت معتقد و وابسته اند البته بعضی اوقات این رقم به ۲۰۰ نماینده نیز می رسد که به عنوان نیروهای مقاومت عراق قلمداد می شوند و معتقدند باید نیروهای آمریکا از عراق خارج شوند.

اخراج نیروی آمریکایی از عراق دستاورد تلاش نیروهای مقاومت

وی تاکید کرد: این گروه از مقاومت در جریانات سیاسی عراق معتقدند باید نیروهای آمریکایی از طریق مجلس و جریان سیاسی از عراق اخراج شوند تا در دنیا ثبت شود که آمریکا توسط دولت عراق و جریانات مقاومت از عراق بیرون رفت. لذا درخواست کردند هیچ عملیاتی علیه نیروهای آمریکایی انجام نشود تا ما کارها را انجام دهیم و همه این نمایندگان گرد هم آمدند و  برای اولین بار در عراق قانونی در مجلس تصویب کردند که نیروهای آمریکایی و  تمام نیروهای اجنبی از عراق بیرون بروند که این بزرگترین شکست برای آمریکا است.در واقع  نخست وزیری و مجلس شورا تصمیم گرفتند توسط قانون آمریکا را از عراق بیرون کنند  این یک کار بزرگی بود که توسط نیروهای مقاومت انجام گرفت.

تخلیه ۹۰ درصد پادگان های آمریکایی در عراق

وی با اشاره به تلاش دیگر نیروهای مقاومت در خارج از مجلس برای اخراج آمریکایی ها از عراق گفت: نیروهای مقاومتی هم هستند که اعتقاد داشتند باید از لحاظ نظامی بر آمریکا فشار بیاورند تا کمکی بشود به نیروهای مقاومت و نیروهای  سیاسی در مجلس که این کار تسریع پیدا کند. آنها عملیات هایی را انجام دادند از جمله حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد و هم  چند پادگان ، آمریکایی ها مجبور شدند تحت ضربات مقاومت از این پادگانها خارج شوند و تقریبا ۹۰ درصد پادگانها را  تخلیه کردند و تنها دو پایگاه حریر در کردستان و عین الاسد باقی مانده که هنوز تخلیه نشده و از لحاظ سیاسی به آنها فرصت داده شده تا آنجا را ترک کنند. بنابراین نیروهای مقاومتی که در مجلس نماینده ندارد و مقاومتی که در داخل مجلس است هر دو دارند فشار می آورند که نیروهای خارجی را از عراق اخراج کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از نیروهای تروریستی داعش برای ماندن در عراق گفت: ما می دانیم آمریکا سیاستش همواره بر این است که هر کجا می خواهد حضور پیدا کند نا امنی بوجود می آورد وقتی که نا امنی بوجود آورد  حضور نظامیش را مشروعیت می بخشد و در آن کشور حضور پیدا می کند.

نا کامی آمریکا در تولید مجدد داعش برای ماندن در عراق

فرمانده حشد رسانه ای عراق ادامه داد: آنها زمانی که دیدند ضربات مقاومت هم در مجلس از بعد سیاسی به آمریکا لطمه می زند و هم نیروهای مقاومت در خارج از مجلس به آنها ضربه زدند تهدید کردند اگر از عراق خارج شویم دوباره داعش در عراق جان می گیرد؛ گویی که بیرون رفتن داعش از عراق توسط آمریکا انجام شده  نه نیروهای مقاومت. و  می خواست از طریق این تهدید به دیگران نشان دهد که آمریکا در مقابله با داعش سهم داشته با اینکه مردم عراق می دانند داعش ساخته و پرداخته آمریکا است این کارشیوه آمریکا در هرکشوری است که اول نیروهای انحرافی،  تکفیری و وهابی را بوجود می آورد،  بعدا خودشان حضور پیدا می کنند. لذا آمریکایی ها اعلام کردند ما اگر از عراق بیرون برویم  دوباره داعش فعالیت می کند از این رو نیروهایی که در اختیار داشتند در پادگان خودشان آموزش داده و  این ها را دوباره فعال می کنند تا بر نمایندگان مقاومت در مجلس و بر مردم عراق فشار بیاورند.

 وی با بیان اینکه  این کار مذبوحانه است و اجرایی نمی شود، ادامه داد: مردم عراق دست آمریکا را خواندند که آمریکا یک نیروی شر در منطقه است و هیچ تاثیری ندارد. مردم عراق الحمدلله دارای حشد الشعبی و یک مقاومت قوی  هستند و هیچ وقت این ها دوباره بر نخواهند گشت.این اطمینان وجود دارد مردم عراق علاوه بر  دو بازوی بزرگ ارتش و پلیس ، حشد الشعبی و مقاومت دارند و  آمریکایی ها هیچ کاری نمی توانند در عراق انجام دهند .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Asgarali KE ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    Good news