جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور گروه جهادی بسیج طلاب و روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان در مبارزه با کرونا

حوزه/ حجت الاسلام قدرتی اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان در بحث مبارزه با ویروس کرونا را تشریح کرد.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان از زمانی که ویروس منحوس کرونا وارد کشور شده است، برنامه های بسیاری برای پیشگیری و شیوع از این بیماری در کردستان انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان به برخی از این برنامه ها اشاره کرد و بیان داشت: اولین کار سازمان بسیج طلاب و روحانیون کردستان، تشکیل قرارگاه‌های جهادی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در سطح این استان است.

این استاد حوزوی ادامه داد: اعزام گروه های جهادی طلاب و روحانیون بسیجی جهت ضدعفونی، خدمات بهداشتی به مناطق آلوده و... از دیگر برنامه ها در این مدت بوده است.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: همچنین اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی برای تقویت روحیه کادر پزشکی و پرستاران به بیمارستان ها و خدمت صادقانه در این اماکن اعزام شده اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان گفت: تهیه اقلام بهداشتی و ارسال به مناطق آلوده و کم برخوردار از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

وی با اشاره به ارسال پیامک بهداشتی به طلاب و روحانیون بسیجی از طریق سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان، اظهار کرد: ضدعفونی معابر و مکان های عمومی، تشکیل تیم های ویژه ضدعفونی حوزه های علمیه و پایگاه ها از دیگر برنامه های این سازمان در بحث مبارزه با کرونا است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: همچنین سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان برای مبارزه با این ویروس منحوس، اقدام به تشکیل قرارگاه ویژه جلوگیری از ویروس کرونا ویژه طلاب و روحانیون در مراکز پایگاه ها و حوزه های علمیه کرده است.

وی با تأکید بر تشکیل تیم پخش مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش در سطح استان کردستان، عنوان داشت: حضور طلاب در اماکن عمومی جهت تعلیم موارد بهداشتی به مردم، بررسی خانواده ها جهت غربالگری ویروس کرونا، آموزش طلاب جهت تعلیم موارد بهداشتی به دیگران، حمایت مالی و توزیع سبد کالا در بین خانواده های طلاب و روحانیون از دیگر برنامه های این سازمان بوده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان گفت: قربانی گوسفند جهت رفع بلا، اهدای خون توسط طلاب و روحانیون بسیجی، استقرار روحانیون در ایستگاه های سلامت، توزیع بسته های حمایتی(گوشت قربانی، محلول ضدعفونی، دستکش، ماسک و... به نیازمندان را باید از دیگر اقدامات این سازمان در سطح استان کردستان عنوان کرد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به انتشار احادیث بهداشتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، از اعزام روحانی تبلیغی به بیمارستان های سطح کردستان خبر داد و گفت: اعزام طلاب به آرامستان ها جهت مراسم تغسیل، کفن و دفن و نماز، ترغیب و ترویج فرهنگ امدادرسانی در جامعه، ترویج روحیه معنوی دعا و تضرع به درگاه الهی توسط اساتید و مبلغان و نیز تشکیل گروه های مجازی و شبکه های اجتماعی دیگر برنامه های این سازمان است.

وی با اشاره به تأمین محتوا برای مبارزه با فضاسازی رسانه های معاند و امیدبخشی آحاد جامعه، ابراز داشت: تهیه بروشور در ترغیب مردم به دعا و تضرع و ابتهال به درگاه خداوند و بلایای طبیعی، ابلاغ دستورالعمل اجرای مقابله با کرونا به حوزه های مقاومت و پایگاه ها، ارسال بایدها و نبایدهای مربوط به بیماری کرونا(ابلاغیه نماینده ولی فقیه) به حوزه های مقاومت پایگاه ها، تکثیر و توزیع فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص وجوب تجهیز میت به خصوص میت های کرونایی، بیان احکام مبتلابه در این خصوص، انعکاس فعالیت های طلاب و روحانیون در سطح رسانه ملی و استانی، تبلیغ چهره به چهره با مردم و امیدبخشی(با رعایت اصول بهداشتی) و جلسات مشترک با مدیران حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی از دیگر اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان در بحث مبارزه با کرونا بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha