پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق

حوزه/ مصطفی الکاظمی نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت عراق با تأکید بر اینکه اشغالگری ایالات متحده آمریکا در ویرانی زیرساخت های عراق موفق عمل کرده، افزود: با جدّیت با آمریکا در خصوص حضور آن در عراق گفتگو خواهم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مصطفی الکاظمی نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت عراق با تأکید بر اینکه اشغالگری ایالات متحده آمریکا در ویرانی زیرساخت های عراق موفق عمل کرده، افزود: با جدّیت با آمریکا در خصوص حضور آن در عراق گفتگو خواهم کرد.

وی در مصاحبه با تعدادی از روزنامه نگاران با بیان اینکه مشکلات و بحران هایی که الان در آن قرار داریم، اساساً به تأسیس اشتباه روند سیاسی بعد از سال ۲۰۰۳ میلادی بر می گردد، اشاره کرد: اشغالگری آمریکا در نابودی زیرساخت های عراق موفق عمل کرده، بدون اینکه یک روند بازتأسیس درستی را حاصل کند.

الکاظمی تصریح کرد: ما با ایالات متحده آمریکا در خصوص ماهیت حضور آنان در عراق گفتگوی جدّی خواهیم داشت و مسئله مهم که باید با قاطعیت با آن برخورد کنم این است که عراق عرصه تسویه حساب ها نباشد. همچنین با جدّیت تلاش می کنم که روابط خوبی با کشور های عربی و اسلامی بر اساس اصل منافع مشترک داشته باشیم و این مسئله می طلبد که تلاش جدّی در این خصوص انجام گیرد، به ویژه در زمینه اقتصاد، سرمایه گذاری و زمینه سازی مناسب برای آن؛ چراکه نمی توان همیشه به نفت به عنوان تنها منبع درآمد ملّی تکیه کرد.

وی در ادامه بیان داشت: مسئله مهمی که به آن بسیار اهمیت خواهم داد، راه اندازی گفتگوی حقیقی ملّی و داخلی است؛ چراکه ما طی سال های گذشته به اینجنین گفتگوی جدّی در تمامی سطوح نیازمند بودیم و از این طریق می توان یک دیدگاه ملّی به وجود آوریم تا نهاد های حکومتی را به شکل صحیح تأسیس کنیم. هیچ گزینه ای جز پروژه ملّی فراگیر عراقی و بی طرف و بی توجه به خصوصیت نژادی یا مذهبی در پیش روی ما وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha