شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در پشت پرده حملات اخیر داعش در استان های مختلف بوده اند، افزود: این حملات بعد از تصویب طرح خروج نیروهای بیگانه از سوی مجلس نمایندگان و الزام دولت به آن انجام گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در پشت پرده حملات اخیر داعش در استان های مختلف بوده است، افزود: این حملات بعد از تصویب طرح خروج نیرو های بیگانه از سوی مجلس نمایندگان و الزام دولت به آن انجام گرفت.

وی اشاره کرد: افزایش تعداد حملات گروهک های تروریستی داعش در مناطق کرکوک و دیالی، به طور تصادفی نیست، بلکه طرح آمریکایی است که از زمان تصویب طرح خروج نیرو های بیگانه توسط مجلس نمایندگان و الزام دولت به اجرای آن، آغاز شده است.

علیوی پیشی بینی کرد که این گروهک ها که در کوه ها و بیابان های حمرین و غیر آن پراکنده هستند، فعالیت های خود را افزایش دهند.

عضو کمیته امنیت مجلس تصریح کرد: یکی از شروط قدرت های شیعی در اعطای رأی اعتماد و حمایت از هر نخست وزیری از جمله مصطفی الکاظمی، تضمین برنامه دولت در اجرای مصوبه مجلس نمایندگان است.

وی در پایان گفت: این مسئله آمریکا را نگران کرده است، به همین دلیل به حمایت از داعش روی آورده تا با اجرای حملات متفرقه در جهت عدم اجرای این مصوبه فشار بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha