شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نیرو های آمریکایی در عراق

حوزه/ علی الفتلاوی، عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق، تأکید کرد که حضور مقاومت در عراق به سه دلیل قانونی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی الفتلاوی، عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق، تاکید کرد که حضور مقاومت در عراق به سه دلیل قانونی است.

الفتلاوی در گفت‌وگویی با سایت المعلومه گفت: گروه‌های مقاومت در عراق یک سری اهداف اصلی دارند که بارزترین آنها بیرون راندن نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور است، به‌ویژه که آنها در حال نقض حاکمیت عراق هستند و نیروهای حشدالشعبی که نیروهای عادی رسمی محسوب می شوند را بمباران می کنند و این امر منجر به کشته و زخمی شدن رزمندگان و همچنین به یغما رفتن اقتصاد کشور توسط واشنگتن شد.

وی افزود: حضور مقاومت در عراق برای دفاع از امنیت و حاکمیت خود و بیرون راندن اشغالگر مشروع و قانونی است، اما این بدان معنا نیست که کاستی هایی در نظام سیاسی وجود دارد، بلکه تعادل بین آن و مقاومت در دستیابی به اهداف وجود دارد.

الفتلاوی اشاره کرد: در همه کشورهای جهان نیرو های اشغالگر تنها با تلاش مقاومت بیرون می روند.

عضو ارشد چارچوب هماهنگی اشاره کرد: بازدارندگی از مقاومت در برابر اهداف آمریکا در عراق ناشی از اعتقاد به نقش آن است و هیچ نقش سیاسی ایفا نمی کند، بلکه به گزینه های مشروع خود ایمان دارد و با محور مقاومت در منطقه برای دستیابی به اهداف مشابه دست به دست هم می دهد.

شایان ذکر است که در هفته‌های اخیر، مقرهای حشد الشعبی مورد بمباران مکرر هواپیماهای آمریکایی قرار گرفته است که منجر به شهادت و مجروح شدن رزمندگان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha