شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
واکنش آمریکا به حمله موشکی سپاه

حوزه/ وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه وزارت دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

در بخشی از بیانیه پنتاگون آمده است که «ایران بیش از ۱۲ موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است.»

پنتاگون در بیانیه‌اش ادامه داده است: «در روزهای اخیر و در پاسخ به تهدیدات و اقدامات ایران، وزارت دفاع کلیه تدابیر لازم برای حراست از نیروها و شرکایمان را انجام داده است.»

ادعای آماده باش پایگاه‌های آمریکا

وزارت دفاع آمریکا همچنین عنوان کرده است که پایگاه‌های آمریکا در روزهای گذشته در حالت آماده‌باش قرار داشته است. 

ادعای آماده باش در حالی از سوی مقامات آمریکایی اعلام می شود که تا این لحظه خبری از ردگیری موشک های شلیک شده سپاه منتشر نشده است.

همچنین خبرنگار VOA انگلیسی به نقل از یک منبع نظامی نوشته پایگاه التاجی هم با حدود ۵ راکت هدف حمله قرار گرفته است.

لغو نشست خبری ترامپ

در همین حال جلسه شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ دو ساعت قبل برگزار شد. قرار بود ساعتی پس از پایان این جلسه، نشست خبری رئیس جمهور آمریکا برگزار شود که لغو شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در اولین واکنش رسمی‌اش به پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت واشنگتن در حال ارزیابی خسارات و تلفات احتمالی است و او به زودی در این مورد بیانیه صادر می‌کند.

ترامپ در توییتر نوشت: «جای نگرانی نیست! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما با فاصله زیاد، قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.»

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز مسرور بارزانی رئیس دولت محلی کردستان عراق را در جریان حملات موشکی ایران قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha