جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

حوزه/ سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراق گفت: دولت مصطفی الکاظمی احتمالاً زیاد دوام نیاورد و با تظاهرات میلیونی قشر کارمندان و بیکاران سرنگون خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراق دولت مصطفی الکاظمی احتمالاً زیاد دوام نیاورد و با تظاهرات میلیونی قشر کارمندان و بیکاران سرنگون خواهد شد.

وی افزود: اگر الکاظمی خلاف مصوبه مجلس نمایندگان در خروج نیرو های بیگانه عمل کند، قدرت های سیاسی مخالفِ حضور آمریکا با دولت او مخالفت خواهند کرد.

الکعبی تصریح کرد: بیشتر کارمندان واکنش منفی به تصمیمات مصطفی الکاظمی در خصوص قطع بخشی از حقوق آنان در نتیجه بحران مالی داشته اند و بعد از اینکه زندانیان سیاسی و خانواده های شهدا علیه دولت تظاهرات کردند، این قشر نیز بیرون خواهند آمد.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: اگر دولت الکاظمی تصمیم درستی در خصوص حقوق کارمندان و بیکاران که بخش بزرگی از کشور هستند و حقوق خود را مطالبه می کنند، اتخاذ نکند، به همین زودی کارمندان، بیکاران و استخدامی های جدیدی که حقوقی دریافت نکرده اند، تظاهرات خواهند کرد و دولت در معرض سرنگونی قرار می گیرد.

وی اشاره کرد: مذاکره با آمریکا مسئله دیگری است که منجر به سرنگونی دولت الکاظمی می شود؛ چراکه شاخص هایی در خصوص بقای نیرو های آمریکایی و مخالفت الکاظمی با مصوبه مجلس نمایندگان وجود دارد. در نتیجه فراکسیون های مخالف حضور بیگانگان در کشور علی رغم قول آمریکا برای حمایت از این دولت و تثبیت آن، برای سرنگونی این دولت تلاش خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha