سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه و الجزائر

حوزه/ رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه و الجزائر از اختلاف آمریکایی ها در خصوص شیوه تعامل با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خبر داد و اشاره کرد: یک گروه به دنبال فشار علیه الکاظمی برای منحل کردن فوری حشد الشعبی می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه و الجزائر از اختلاف آمریکایی ها در خصوص شیوه تعامل با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خبر داد و اشاره کرد: یک گروه به دنبال فشار علیه الکاظمی برای منحل کردن فوری حشد الشعبی می باشد، امّا واشنگتن به دنبال فروپاشی دولت الکاظمی است.

وی افزود: بعد از فوت شدن بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی در پی ابتلا به ویروس کرونا، غیر از شمار اندکی در بیرون از واشنگتن، کسی اهمیتی به عراق نمی دهد و مسئولان و تحلیلگران به فکر نشست دو جانبه با دولت مصطفی الکاظمی هستند که قرار است در ماه ژوئن آینده برگزار شود.

سفیر آمریکا ادامه داد: مسئولان و تحلیلگران تمامی اقدامات مصطفی الکاظمی را زیر نظر دارند. زمانی که الکاظمی به هنگام بازدید از پایگاه های حشد الشعبی لباس نیرو های آن را پوشید، این اقدام موجی از بحث و جنجال را در شبکه های اجتماعی به وجود آورد.

"رابرت فورد" اشاره کرد: دو جریان در خصوص سیاست آمریکا در قبال بغداد و جود دارد؛ جریان اول که مایکل نایتس از مؤسسه سیاست های خاور دور در واشنگتن و انتونی بفاف از شورای ناتو در آن قرار دارند، به صبر و یاری الکاظمی برای مستقل شدن از ایران و اصلاح نیرو های امنیتی عراق توصیه می کند.

وی تصریح کرد: جریان دوم متشکل از جمهوری خواهان محافظه از امثال "دیک چنی" معاون سابق رئیس جمهور و "مایک برنجنت" تحلیلگر مؤسسه "هودسن" است که می گوید نخست وزیر عراق باید نیرو های  حشد الشعبی را فوراً منحل کند و روابط اقتصادی خود را با ایران کاهش دهد، که در غیر این صورت واشنگتن فشار بیشتری علیه عراق وارد خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha