چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سلیم الجبوری رئیس سابق مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ سلیم الجبوری رئیس سابق مجلس نمایندگان عراق با تأکید بر اینکه نمی توان رشادت های حشد الشعبی را در مناطق اهل سنت انکار کرد، اشاره کرد: تشکیل دولت جدید به ریاست مصطفی الکاظمی بخشی از یک معامله بزرگ خارجی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سلیم الجبوری رئیس سابق مجلس نمایندگان عراق با تأکید بر اینکه نمی توان رشادت های حشد الشعبی را در مناطق اهل سنت انکار کرد، اشاره کرد: تشکیل دولت جدید به ریاست مصطفی الکاظمی بخشی از یک معامله بزرگ خارجی است.

الجبوری افزود: نیرو های حشد الشعبی تلاش های زیادی برای آزاد سازی مناطق سنّی نشین از تصرف گروهک های تروریستی داعش مبذول داشته است، لذا نمی توان رشادت های آن را  انکار و از آن چشم پوشی کرد؛ چرا که تا تحقق پیروزی جانفشانی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اهالی مناطق اهل سنّت در کنار نیرو های حشد الشعبی حضور داشته و بخشی از این نیروها شدند، تأکید کرد: مناطق اهل سنّت به بهانه ورود در نظام جدید مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

رئیس سابق مجلس عراق در بخش دیگر با اشاره به اینکه قدرت های خارجی به پیروزی خود در روند سیاسی عراق افتخار می کنند، گفت: تشکیل دولت مصطفی الکاظمی بخشی از یک معامله بزرگ خارجی و بالاتر از اراده های داخلی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha