جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عراق

حوزه/ صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراق گفت: یگان مبارزه با تروریسم عراق از آمریکا برای مشارکت در حمله به حشد الشعبی دعوت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراق از وجود اطلاعات مبنی بر اینکه دستگاه مبارزه با تروریسم از آمریکا برای مشارکت در حمله علیه حشد الشعبی دعوت کرده خبر داد و گفت: این عملیات از سوی آمریکا به مصطفی الکاظمی دیکته شده بود.

وی افزود: این عملیات که به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق انجام شد، یک نوع زمینه سازی و تلطیف اوضاع میان او و آمریکا قبل از سفرش به واشنگتن بود تا به حمایت آمریکا دست یابد.

العکیلی تصریح کرد: مشارکت نیروهای ویژه آمریکایی در عملیات علیه حشد الشعبی بر هیچ کس پنهان نبود؛ چراکه "الینا الیسکی" سفیر آمریکا در کویت در یک کنفرانس مطبوعاتی به آن اعتراف کرده بود و همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در شبکه آمریکایی گفت که این عملیات با مشارکت آمریکا انجام گرفت.

کارشناس امنیتی گفت: اطلاعات موثق اشاره دارد که آمریکایی ها این عملیات را به الکاظمی دیکته کرده و دستگاه مبارزه با تروریسم خواستار مشارکت گروهی از نیرو های ویژه آمریکا در عملیات شدند.

وی در پایان بیان داشت: الکاظمی با اجرای این عملیات قبل از سفر به آمریکا به دنبال زمینه سازی و تلطیف رابطه خود با آمریکا بود تا به هنگام سفر به واشنگتن به حمایت آن دست یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha