پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد کریم البلداوی نماینده ائتلاف فتح عراق

حوزه/ محمد کریم البلداوی نماینده ائتلاف فتح عراق با بیان اینکه آمریکا از تروریست ها برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در عراق استفاده می کند، اشاره کرد: آمریکا برای حمله به حشد الشعبی در تلاش است و از مزدوران خود در عراق برای بر هم زدن اوضاع و ایجاد مشکلات استفاده می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد کریم البلداوی نماینده ائتلاف فتح عراق با بیان اینکه آمریکا از تروریست ها برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در  عراق استفاده می کند، اشاره کرد: آمریکا برای حمله به حشد الشعبی تلاش کرده و از مزدوران خود در عراق برای بر هم زدن اوضاع و ایجاد مشکلات استفاده می کند.

وی افزود: واشنگتن از مزدوران و وابستگان خود در عراق و از روند سیاسی برای ایجاد مشکلات و آشوب افکنی در این کشور استفاده می کند.

البلداوی با اشاره به اینکه آمریکا از تروریست ها و مزدوران وابسته به خود در عراق برای بر هم زدن اوضاع و ایجاد هرج و مرج استفاده می کند، تصریح کرد: توصیه های آیت الله سیستانی و فتوای ایشان ضامن امنیت ملت  است و این توصیه ها و فتوا توانست پروژه های آمریکایی را با شکست مواجه کند.

نماینده ائتلاف فتح بیان داشت: دولت آمریکا با استقرار سامانه هوایی پاتریوت در اراضی عراق به جنگ با عراقی ها رفته و این اقدام آن نقض گسترده حاکمیت کشور است و باید در برابر آن ایستاد.

کسانی که فرماندهان امنیتی را تغییر دادند، مسئول خون شهدای حشد الشعبی هستند

وی در بخش دیگر سخنان خود حمله تروریستی گروهک داعش به حشد الشعبی در استان صلاح الدین را محکوم کرد و گفت: این عملیات نشان دهنده نهادینه شدن خوی ستمگری در ذات گروهک های تروریستی است.

البلداوی ضمن تسلیت شهادت تعدادی از نیرو های حشد الشعبی، گفت: گروهک های تروریستی از تمرکز نیرو های امنیتی و دولت به ویروس کرونا و از هم گسستگی سیاسی موجود در عراق سوء استفاده کرده و خون انسان های بی گناه را ریخته است که این مسئله نشان دهنده خوی ستمگری این گروهک هاست که حرمتی برای ماه رمضان قائل نیستند.

وی اشاره کرد: برخی از سیاستمداران با سوء استفاده از موقعیت خود و با اهداف سیاسی و طایفه ای از طریق کنار زدن فرماندهان امنیتی وطن دوست و توانمند و انتصاب مدیران بی مسئولیت و نالایق در دستگاه مهم و حساس امنیتی، منجر به نا به سامانی در وضعیت امنیتی شدند.

عضو ائتلاف فتح با بیان اینکه به طرف های امنیتی در خصوص ضرورت همبستگی و حمایت در این مرحله خطرناک هشدار داده بودیم، دولت و مسئولین امنیتی استان صلاح الدین که به بهانه ویروس کرونا تروریست ها را از زندان ها آزاد کردند را مسئول این مسئله دانست.

وی در پایان گفت: کسانی که در تغییر فرماندهان امنیتی نقش داشتند، مسئول خون هایی هستند که در این حملات به زمین ریخته شد و اکنون باید تدابیر سریعی برای آغاز عملیات اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در جهت نابودی این گروهک ها اتخاذ شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha