یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد البلداوی عضو ائتلاف فتح عراق

حوزه/ محمد البلداوی تأکید کرد:دست های پنهان که برای به حاشیه بردن حشد الشعبی تلاش می کنند، در پشت پرده عدم برخورداری آن از رأی گیری ویژه نیرو های امنیتی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد البلداوی عضو ائتلاف فتح تأکید کرد: دست های پنهان که برای به حاشیه بردن حشد الشعبی تلاش می کنند، در پشت پرده عدم برخورداری حشد الشعبی از رأی گیری ویژه نیرو های امنیتی هستند.

وی افزود: مسئله حذف حشد الشعبی از رأی گیری ویژه نیرو های امنیتی، به صورت ناگهانی انجام نگرفت؛ چراکه کمیساریای انتخابات برای گرفتن اطلاعات در خصوص اعضای حشد الشعبی فرصت زیادی داشت.

البلداوی تصریح کرد: عدم برخورداری حشد الشعبی از این رأی گیری، بیانگر دلایل و نشانه های مشخصی در خصوص وجود عملیات حذف و به حاشیه بردن حشد الشعبی و محرومیت بسیاری از اعضای حشد الشعبی به ویژه مرزبانان و رزمندگان جبهه داخلی است.

شایان ذکر است که کمیساریای عالی مستقل انتخابات از عدم برخورداری اعضای سازمان حشد الشعبی از رأی گیری ویژه نیرو های امنیتی خبر داد و دلیل آن را عدم ارسال اطلاعات اعضای آن از سوی سازمان حشد الشعبی اعلام کرد.

بر اساس قوانین عراق، نیروهای امنیتی و نظامی این کشور به همراه آوارگان و زندانیان، دو روز قبل از رأی‌گیری سراسری در یک رأی‌گیری خاص شرکت می‌ کنند تا مسئولیت آنها در تأمین امنیت انتخابات با مسئولیت رأی دادنشان تداخل پیدا نکند.

با وجود این، کمیساریای عالی مستقل انتخابات اعلام کرد که اعضای سازمان حشد الشعبی مشمول این وضعیت نمی‌شوند و آنان هم مانند عموم مردم در رأی‌ گیری عمومی شرکت می‌ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha