پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

حوزه/ صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراق گفت: اقدام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در هدف قرار دادن حشد الشعبی و بازدداشت تعدادی از نیرو های آن، موفقیت آمیز نبود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه اقدام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در هدف قرار دادن حشد الشعبی و بازدداشت تعدادی از نیرو های آن، موفقیت آمیز نبود و آتش را به روی دولت جدید گشود، گفت: هدف قرار دادن حشد الشعبی دام آمریکا بود که الکاظمی در آن افتاد.

وی افزود: زمانی که دستگاه مبارزه با تروریسم را برای بازداشت نیرو های حشد الشعبی به پایگاه آنها فرستاد، در دام آمریکا افتاد.

الطائی تصریح کرد: الکاظمی مانع وقوع فاجعه و کشتار در داخل پایگاه نشد؛ چرا که این امکان وجود داشت که بین دستگاه مبارزه با تروریسم و حشد الشعبی درگیری مسلحانه به وجود بیاید.

تحلیلگر سیاسی بیان داشت: بازداشت تعدادی از نیرو های حشد الشعبی نسبت به وجود یک طرح یا پروژه آمریکایی برای کسب رضایت سفارت واشنگتن در بغداد و نشان دادن انگشت اتهام به سمت حشد الشعبی در هدف قرار دادن آن سفارت، هشدار می دهد و این فرصت را به آمریکا می دهد به بهانه اینکه دولت نیرو های حشد الشعبی را به خاطر داشتن موشک بازداشت کرده، اقدام به هدف قرار دادن پایگاه های آن نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha