جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاظمی

حوزه/ سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراق گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با ارسال دستگاه مبارزه با تروریسم برای بازداشت برخی از نیروهای حشد الشعبی با آن مثل یک گروهک تروریستی رفتار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با ارسال دستگاه مبارزه با تروریسم برای بازداشت برخی از نیرو های حشد الشعبی با آن مثل یک گروهک تروریستی رفتار کرد، افزود: این اقدام الکاظمی راه برای واشنگتن در جهت قرار دادن حشد در لیست تروریسم باز کرد.

وی افزود: اقدام الکاظمی نسنجیده بود و منجر به سرنگونی دولتش خواهد شد؛ چرا که بیشتر اعضای مجلس نمایندگان عراق، حامی حشد الشعبی هستند و بسیاری از نمایندگان جزء رهبران حشد الشعبی به شمار می روند که با تروریسم جنگیده و بر آن پیروز شدند.

الکعبی تصریح کرد: اقدام الکاظمی در ارسال دستگاه مبارزه با تروریسم برای بازداشت برخی از نیرو های حشد الشعبی، مؤکد این است که وی حشد الشعبی را یک گروهک تروریستی قلمداد کرده، به ویژه که نیرو هایی که فرستاده دارای عنوان "دستگاه مبارزه با تروریسم" است.

تحلیلگر سیاسی عراق در پایان گفت: الکاظمی با استفاده از نیرو های مبارزه با تروریسم علیه حشد الشعبی به واشنگتن چراغ سبز نشان داد تا آن را در لیست گروهک های تروریستی قرار دهد و این اقدام برنامه ریزی شده و همزمان اشتباه بود به گونه ای که به سرعت دولت الکاظمی را در معرض سرنگونی قرار می دهد.

علی الحسینی عضو ارشد حشد الشعبی نیز گفت: آمریکا و هم پیمانان غربی و خلیجی آن به دنبال انتقام گیری از حشد الشعبی هستند؛ چرا که حشد الشعبی طرح های آنان را در تجزیه عراق با شکست مواجه کرده و در پایان دادن به گروهک های تروریستی داعش موفق بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha