جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هادی العامری و مصطفی الکاظمی

حوزه/ جزئیات دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با قدرت های شیعه در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف فتح منتشر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جزئیات دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با قدرت های شیعه عراق در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف فتح منتشر شد.

محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و بیشتر قدرت های شیعه نشست مهمی را در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف فتح برگزار کردند. در این دیدار پیرامون تحولات وضعیت امنیتی در استان های میانی و جنوبی بحث و گفتگو شد و همگی تأکید کردند گروهک های آشوبگر داخلی و بیگانه در بر هم زدن اوضاع استان های میانی و جنوبی مشارکت داشتند و هدف آنان فتنه انگیزی و به آتش کشیدن آن استان ها بوده، همچنان که پیشتر در استان های غربی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حاضران در این نشست به الکاظمی تأکید کردند که باید اقدامات قاطعانه ای برای جلوگیری از اینگونه حوادث در این استان ها انجام گیرد و باید هر کسی که به دنبال آشوب و فتنه انگیزی است، به شدّت مجازات شود. الکاظمی هم به حاضران وعده داد که اقدامات وی برای توقف آشوب قاطع خواهد بود.

نماینده ائتلاف فتح در بخش دیگر اظهارات خود بیان داشت: این نشست به جزئیات گفتگوی مصطفی الکاظمی با آمریکا در جریان سفرش به واشنگتن و همچنین مذاکرات الکاظمی در نشست سه جانبه اردن پرداخت.

البلداوی تصریح کرد: در نشست الکاظمی و قدرت های شیعی، موضوع انتخابات زودهنگام به شکل گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و الکاظمی قدرت های سیاسی شیعه را در جریان مهمترین موانعی که دولت در خصوص انتخابات با آن مواجه است، قرار داد و حاضران آمادگی خود را برای همکاری با دولت در جهت رفع این موانع اعلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha