شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه قم

حوزه/رئیس دانشگاه قم با اشاره به تعطیلی‌های اخیر مراکز دانشگاهی در کشور گفت: احتمال تمدید مدت‌زمان ترم جاری دانشگاه قم برای جبران تعطیلی‌های اخیر وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی کشور در روزهای اخیر اظهار داشت:

دانشگاه قم در همین راستا و برای بهره‌گیری مناسب دانشجویان از این تعطیلی ناخواسته سه برنامه و راهکار را در پیش‌گرفته است.

وی ادامه داد: اولین برنامه افزایش کلاس‌های مجازی است که برخی از اساتید شروع کرده‌اند و در حد گسترده‌ای اقدام به تدریس دروس به‌صورت مجازی کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز بیان داشت: موقعیتی که هم‌اکنون به خاطر شرایط شیوع بیماری کرونا ایجادشده، بهترین فرصت است تا زیرساخت‌های مجازی و غیرحضوری را در همه ابعاد موردبررسی و گسترش قرار دهیم.

وی افزود: برنامه دوم برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد ساعت‌های برگزاری کلاس‌ها در ماه‌های فروردین و اردیبهشت است که با توجه به طولانی بودن روزها امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: گام بعدی و برنامه دیگری که در نظر داریم افزایش طول‌ترم است که اگر شرایط جوی این امکان را بدهد، زمان پایان سال تحصیلی به عقب می‌افتد و دانشجویان می‌توانند با حضور در کلاس‌ها فرصت‌های ازدست‌رفته در این ایام را جبران کنند.

وی افزود: در روزهای اخیر نیز اساتید معمولاً در منزل کارها و اقداماتی که مربوط به دروس می‌باشد را انجام می‌دهند و تنها برای دفاع پایان‌نامه‌ها و تحقیقات در دانشگاه حضور می‌یابند.

رئیس دانشگاه قم تأکید کرد: کارکنان با تصویب هیئت‌رئیسه روزانه 3 ساعت در دانشگاه حضور دارند و تنها برخی از بخش‌های دانشگاه مانند بخش مالی مدت‌زمان بیشتری را در دانشگاه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha