جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 890373
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
مسجد لینوود پس از تیراندازی ها در کرایست چرچ بازسازی می شود

حوزه/ سرمایه گذاران زمین های اطراف مسجد لینوود در کرایست چرچ نیوزیلند را خریداری کرده و قرار است این مسجد را توسعه داده و به یک مرکزی برای ترویج مدارای مذهبی تبدیل سازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، یکی از دو مسجدی که در حمله تروریستی ۱۵ مارس در شهر کرایست چرچ نیوزیلند هدف قرار گرفت، بازسازی شده و قرار است به یک مرکز برای ترویج «مدارای مذهبی» تبدیل گردد.

در این حمله خونین ۵۱ نمازگزار کشته و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

سرمایه گذاران زمین های اطراف این مسجد را خریداری کرده و در نظر دارند یک مرکز اجتماعی با هدف ترویج مدارای میان ادیانی و مسجد جدیدی را در این محل بسازند تا قرارگاهی برای استقبال پیروان ادیان مختلف باشد.

در این میان رهبران مسجد ابراز امیدواری کرده اند که این اقدام سبب شود که مردم خاطرات تلخ سال گذشته را فراموش کنند. به گفته آنان مسجد لینوود که سال گذشته تا نیمه پر می شد هم اکنون سه برابر نمازگزار داشته و فضای کافی برای نمازگزاران نداشته و نمازگزاران مجبورند در خیابان نماز اقامه کنند.

فیصل سید، دبیرکل مؤسسه خیریه اسلامی لینوود گفت که توسعه، به طور بالقوه دو ساختمان، چیزی بیشتر از تنها یک مکان عبادی نصیب آنان می کند.

سید گفت: ما همیشه می خواستیم فضایی داشته باشیم که نه تنها فقط مسلمانان بلکه همه از آن استفاده کنند. همه اینجا احساس تعلق کنند و بتوانیم پیام صلح و عزت و مدارای مذهبی را گسترش دهیم.

 وی خاطرنشان کرد:  برای جامعه اسلامی که بسیار تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند، برای آن ها این عمیقا مهم و معنادار است که بتوانند شاهد یک معنویت و بخشی از آن باشند.  این می تواند در روند بهبود بسیاری از آنان نقش مهمی ایفا کند. من فکر می کنم این کار به ما قدرت عظیمی می دهد تا کاری را که می خواهیم انجام دهیم در اسرع وقت به واقعیت تبدیل سازیم.

امام جماعت مسجد لینوود عبد العلبی لطیف هم گفت: این پروژه توسط بنیاد زاهد و خدمات بشردوستانه که بنیادی خیرخواهانه است تأمین می شود.

در حالی که برنامه ها در مراحل ابتدایی قرار دارد، وضعیت مالی پروژه هنوز نهایی نشده و معماران شروع به ترسیم ایده ها برای ساخت یک طرح جدید هستند و مسجد جدید در طی دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha