جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 487516
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
دیوار گل مساجد کرایست چرچ هنوز برپاست

حوزه/ درحالی که سه هفته از حمله تروریستی مرگبار در دو مسجد شهر کرایست چرچ می گذرد، مردم این شهر همچنان دیوار گل بزرگی را به یادبود قربانیان نگه داشته و به نشانه غم و اتحاد گل های تازه به آن اضافه می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، با گذشت سه هفته از حمله تروریستی مرگبار در دو مسجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که منجر به مرگ 50 مسلمان نمازگزار شد، مردم هنوز برای یادبود قربانیان این حمله گل می گذارند و دیوار گل یادبود قربانیان نه تنها کوچکتر نشده بلکه رو به بزرگ شدن است.

 

از زمان حمله تا کنون هزاران بوته و شاخه های گل در پیاده روی خارج از مسجد النور و همچنین نرده های نزدیک مسجد لینوود را تزئین کرده اند و فرشی از غم و اندوه را در کنار باغ های گیاه شناسی در آن ناحیه ایجاد ساخته اند. گل ها عروسک ها و پیام های همدلی و حمایتی به عنوان نمادی از غم و اندوه و در عین حال اتحاد مردم شهر هنوز به چشم می خورند و برخی فعالان داوطلب شده اند تا مقداری از آنان را از محل جابجا کنند.

جسی کولینگز 28 ساله در حالی که یک شاخه گل بر روی دیوار می گذارد می گوید: این گل ها برای من نشانه اتحاد و نزدیکی مردم است. حتی با وجود اینکه خسته هستند و چند هفته گذشته اما ما هنوز به این کار ادامه می دهیم. هنوز گل های تازه در میان آن ها دیده می شوند و مایه خرسندی است.

 

گفته می شود مهاجم نژادپرست استرالیایی تبار روز 15 مارس 2019 با حمله به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، به روی نمازگزاران مسلمان آتش گشوده و 50 تن را به شهادت رساند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha