شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 890765
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
بایبوردی

حوزه / فرماندار آران و بیدگل برضرورت آگاهی بخشی صحیح به مردم برای چگونگی مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی تاکید و از شهروندان خواست با ماندن در منزل و عدم خروج جز در موارد اضطراری و فوری، در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ، اسماعیل بایبوردی در هشتمین نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: به پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان و نیز اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و همچنین با همکاری،تعامل و اختیار صاحبان صنوف این شهرستان و به منظور جلوگیری از روند افزایشی شیوع ویروس کرونا فعالیت اصناف در سطح شهرستان آران و بیدگل تا اطلاع بعدی تا ساعت ۱۵ خواهد بود.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی نانوایی، میوه فروشی، قصابی و مرغ فروشان، رستوران‌ها، لبنیات و خواربارفروشان از این محدودیت زمانی مستثنی هستند.

بایبوردی به وجود 810 شرکت تولیدی در شهرک‌های صنعتی مستقر در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و از کارفرمایان این شرکت‌ها خواست با نصب بنرهای اطلاع‌رسان با موضوع رعایت مسائل بهداشتی کارگران اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین از کارفرمایان واحدهای تولیدی شهرستان آران و بیدگل درخواست کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین کارگران به عنوان سرمایه‌های انسانی نسبت به تعطیلی یا محدودیت فعالیت واحدهای تولیدی اقدام کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به پیشگیری از وقوع بحران احتمالی در چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و ضمن تاکید بر رعایت مسائل ایمنی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ابلاغ کرد با همکاری بسیج و نیروی انتظامی نسبت به مسدود کردن ورودی منطقه کویر مرنجاب، فیض‌آباد و سیازگه، چاه عروس و ... اقدام و از ورود گردشگران به این مناطق جدا جلوگیری به عمل آورند.

وی با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و آغاز سال نو گفت: شهرداری‌های شهرستان آران و بیدگل، بسیج و نیروی انتظامی موظفند نسبت به جمع‌آوری مراکز عرضه و فروش ماهی قرمز و سبزه شب عید اقدام و همچنین از پخش شیرینی، شکلات و نذورات در اعیاد رجبیه و شعبانیه جلوگیری و ممانعت به عمل آورند.

 بایبوردی همچنین از شهرداری‌های آران و بیدگل خواست به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ضمن نظارت بیشتر در جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهرستان و با کمک نیروی انتظامی و بسیج از فعالیت جمع کننده‌های مواد بازیافتی ممانعت و برخورد جدی نمایند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های متوفیان شهرستان آران و بیدگل اعلام کرد: به منظور  پیشگیری از ویروس کرونا، فرآیند تغسیل متوفیان تا روز دوشنبه هفته‌جاری در دارالسلام کاشان با حضور فقط بستگان درجه یک متوفیان و با پرهیز از مراسم خاص تشییع، در شهرستان آران و بیدگل تدفین می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان خواست با همکاری هیات امنای بقاع متبرکه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اطلاع رسانی به شهروندان مبنی بر عدم حضور مردم در آرامستان‌ها و بقاع متبرکه در پنجشنبه آخر سال و لحظه تحویل سال اقدام نمایند و درب‌های بقاع متبرکه بسته شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha