جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اردوی زیارتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار به مشهد مقدس

حوزه/ در احادیث فقهی ما بطور فراوان آمده است که اگر روزه برای کسی ضرر دارد، حرام است که روزه بگیرد و اگر طبیب حاذق تشخیص داد که روزه برای کسی ضرر دارد باید آن شخص، روزه واجب خود را فعلا کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمد شفیعی مازندرانی به سؤال برخی از دانشجویان درباره جلوگیری از ورود زُوّار به حرم پاسخ داد.

سؤال:

برخی از دانشجویان  می پرسند: آیا  در این شرائط، جلوی زُوّار را گرفتن خلاف  امر شرع نیست؟

پاسخ:

در پاسخ بطور خیلی خلاصه باید گفت:

تردیدی نیست که اسلام برای  سلامتی انسان واقعا ارزش قائل است.   

از امام پرسیدند: در شب قدر از خدا چه بخواهیم؟ فرمود: عافیت و سلامتی.

در احادیث فقهی ما بطور فراوان آمده است که اگر روزه برای کسی ضرر دارد، حرام است که روزه بگیرد و اگر طبیب حاذق تشخیص داد که روزه برای کسی ضرر دارد باید آن شخص، روزه واجب خود را فعلا کنار بگذارد؛ حتی اگر گفت: روزه مادر شیرده برای طفلش ضرر دارد آن مادر باید طبق نظر پزشک حاذق عمل کند (به رساله های عملیه ی مرجع خود مراجعه فرمائید)

الان که پزشگان حاذق می گویند تو به زیارت مستحب نپرداز که خطر و ضررش بالاست، تو درب حرم را می شکنی و به زیارت می پردازی؟ مگر نظر پزشک حاذق حجت نیست؟

مگر خطر «کرونا» جدی نیست؟ دلادل کردن و صغری و کبرای مخالف، چاق کردن ندارد، دو، دو تا چهار تاست  که باید مراکز جمعی  از جمله «حرم» را بست و این حکم فقهی بر اساس «عقل سلیم» است.

مگر در علوم اسلامی نخواندید که دانش پیش نیاز فقه، علم اصول است و موضوع اصلی علم اصول عبارت است از: کتاب (قرآن)، سنت، اجماع و عقل.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha