یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسیح

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون تصریح کرد: برای توفیق در نبرد فرهنگی و رسانه ای با غرب و آمریکا، سینما و تلویزیون کشورمان باید به دنبال ساخت فیلم و سریال های استراتژیک باشد.

امین بابازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر ده‌ها شرکت بزرگ فیلمسازی در هالیوود، مجموعه های بزرگ رسانه ای چون "نتفلیکس" و "اچی بی او" مرتب در حال ساخت سریال های با موضوعات استراتژیک و آخرالزمانی هستند که از جمله تأثیرگذارترین آن ها، سریال پرحاشیه و البته پرمخاطب "المسیح" بوده که نتفلیکس آن را ساخته است.

وی افزود: این در حالی است که مشکل جدی تلویزیون و سینمای ما این است که سریال و فیلم استراتژیک نمی سازد و گویا در این زمینه اساساً نگاه و تفکری وجود ندارد و حال آن که ما برای توفیق در نبرد و جدال رسانه ای و فرهنگی با غرب و آمریکا باید به سمت ساخت فیلم ها و سریال های استراتژیک برویم.

کارشناس و تحلیلگر رسانه ای همچنین گفت: در واقع آن ها با ساخت فیلم های جذاب خود در این باره به جهت دهی اذهان عمومی در دنیا می پردازند و این طور هم نیست که فکر کنیم صرفاً برای سرگرمی و پول درآوردن فیلم و سریال می سازند بلکه اهداف مشخصی در پس پرده کارهایشان وجود دارد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که رسانه ذاتش غفلت آور است و به نظر من با شیوع ویروس کرونا زمینه ای فراهم شده که ما کمی به یاد خدا هم باشیم و حال آن که تلویزیون و سینمای ما متاسفانه در آگاهی دادن به جامعه ضعیف است.

بابازاده همچنین ابراز داشت: کسی نمی گوید که تولیدات سینما و تلویزیون به دنبال ایجاد سرگرمی برای مردم نباشد، بلکه روی صحبت این است است که در کنار این مسایل از آگاهی دادن به اعضای جامعه غافل نشود

وی گفت: صدا و سیما و نظام سینمایی ما باید آن قدر قوی و دغدغه مند باشد که به عنوان مثال برای شرایط بحرانی مثل شیوع ویروس کرونا، فیلم و سریال بسازد و حال آن که واقعاً دست ما در این بخش خالی است و حال آن که در غرب و آمریکا، بارها از این گونه آثار تولید شده و همچنان می شود.

این مستندساز حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید فیلم ها و سریال های استراتژیک بسازیم و متناسب با بیماری ها، گرفتاری ها و قضایایی که در دوره آخرالزمان شکل می گیرد در این باره حرف برای گفتن داشته باشیم اما متاسفانه گویا دغدغه ای و تفکری برای این قسمت وجود ندارد.

وی افزود: گاهی اوقات فکر می کنیم که ساختن سریال های استراتژیک و آخرالزمانی، هزینه بسیار زیادی می خواهد و حال آن که همیشه این طور نیست و می توانم با یک هزینه معقول و به صرفه این کار را کرد.

بابازاده ادامه داد: آن ها برای این قبیل مسایل طرح و برنامه دارند و شما می بینید که در همین سریال "المسیح" به راحتی تفکر بنیادین منجی در سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت زده می شود و در جایی از سریال عملاً تصریح می کند که مسیح یا منجی، پوپولیست است.

وی در خاتمه گفت: در عوض ما در سریال سازی بیشتر به دنبال ساخت سریال های درام و یا بعضاً کمدی های نازل و دم دستی هستیم و حال آن که غرب علیه اعتقادات ما به شیوه جنگ نرم و با ابزار هنر و رسانه، شمشیر خود را تیز کرده و علیه ما به کار گرفته است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha