جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کربلا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان این که ایثار و فداکاری در راه دین و مکتب، بزرگترین درس امام حسین(ع) به همه ماست، تصریح کرد: محب واقعی سیدالشهدا(ع) در دفاع از ولایت فقیه، کوتاهی و سستی نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد انوار تابناک کربلا به خصوص امام حسین (ع) اظهار داشت: ان شاءالله به برکت ماه شعبان المعظم و به خصوص این اعیاد مبارک، به زودی گرفتاری و مشکل کرونا از کشور ما و دیگر کشورهای جهان رفع شده و بیماران نیز به حق سیدالشهدا(ع) شفا پیدا کنند.

هر چه داریم به برکت امام حسین(ع) است

وی افزود: در عالم خلقت، وجود نازنین امام حسین(ع) یک شخصیت ویژه ای است که هم از حیث ولادت و زندگی و مجاهدت ایشان و به خصوص شهادت حضرت، تمایزات و ویژگی های خاصی مشهود است و ما امروز هر چه داریم به برکت نام و یاد و نهضت سیدالشهدا(ع) است و این سخن به هیچ وجه گزافه نیست، چرا که به برکت ایشان است که نام و آثاری از دین و مکتب و انسانیت و حریت باقی مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: از همان زمان کودکی نیز تجلیل و تکریمی که از سوی خدا و پیامبر اکرم(ص) درباره این مولود بسیار پربرکت شده، ویژگی های خاصی دارد، به طوری که وجود حضرت در کودکی نیز توأم با برکات فراوانی بوده تا آن جا که نقل شده فُطرس مَلک نیز به واسطه این که بال و بدن خود را به گهواره امام حسین(ع) مالید، مشکلش حل شد و این ها البته نشانه کوچکی از کرامات و معجزات ایشان است.

عظمت فوق العاده عشق و محبت به امام حسین(ع)

این مدیر حوزوی خاطرنشان کرد: چه در خانه و چه در ملأعام، رسول الله(ص) تکریم و تجلیل فوق العاده ای از امام حسین(ع) داشته اند و این بیان معروف از ایشان است که فرمودند: " حسین منی و انا من حسین" و درباره هیچ یک از اهل بیت(ع) این چنین تعبیری نیامده است.

وی همچنین ابراز داشت: واقعیت آن است که حیات و ممات ما در گرو محبت و ارادت به امام حسین(ع) و پیروی از سیره و راه نورانی ایشان است و امروز کسانی که حتی معتقد به اسلام و تشیع نیستند به این موضوع معترف هستند که امام حسین(ع) به بشریت بالاترین درس حریت و آزادگی و دفاع از حق را آموخت و تاکید کرد که جز در برابر خدا نباید در برابر هیچ کس دیگری، سر خم فرود آورد.

وی افزود: امروزه متاسفانه دولتمردان برخی کشورهای اسلامی برده و بنده ابرقدرت های استکباری شده اند و حال آن که اگر از امام حسین(ع) الگو و سرمشق گرفته بودند، هیچ گاه حاضر به ذلت نبودند، چرا که در مکتب حسینی، مرگ با عزت همانا بسی برتر از زندگی با ذلت است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: بر اساس آموزه های دینی ما، عزت و آبروی انسان در گروی بندگی خداست و ما این را از دانشگاه عظیم امام حسین(ع) فرا گرفته ایم که باید عزت و آبرو را از خدای متعال و به واسطه اولیائش همچون سیدالشهدا(ع) دریافت کرد.

درس جهاد و شهادت در مکتب سیدالشهدا(ع)

وی بیان داشت: درس جهاد و شهادت را امام حسین(ع) به همه بشریت آموخت و این که اگر می خواهید به عزت و استقلال و عظمت برسید، راهش همانا مقاومت در برابر مستکبران و طواغیت عالم است. در واقع صبر و ایستادگی در راه خدا و فداکردن جان و مال و بهترین عزیزان در راه دین و مکتب و ارزش های الهی، درس بزرگی است که حضرت اباعبدالله(ع) به ما آموخت.

وی افزود: حماسه آفرینی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه در برابر آمریکا و اسرائیل و گروه های تروریستی و تکفیری در سال های اخیر همگی ریشه در مکتب امام حسین(ع) داشته و دارد و لذا درس ایثار و مقاومت و شهادت را ما باید به تأسی از وجود سیدالشهدا(ع) تبیین و ترویج کنیم.

امام حسین(ع) و اصحاب کربلا؛ اُسوه همه شهدای مدافع حرم

مدیر مدرسه علمیه علوی قم همچنین گفت: شهدای مدافع حرم بهترین عزیزانی بودند که در برابر داعش و دیگر گروه های تروریستی با الگوگیری از امام حسین(ع) و اصحاب کربلایی ایشان، درس مقاومت و ایثار و شهادت طلبی را فرا گرفته و ثمرات آن را به همه عالم نشان دادند.

وی ابراز داشت: در واقع ما از امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان یاد گرفته ایم که هر جامعه و ملتی که بخواهد به هدف متعالی خود برسد باید با مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی در این راه گام بردارد و بداند که عزت و موفقیت حقیقی هیچ گاه در سایه تبعیت از ظالمان و مستکبران محقق نمی شود.

ایثار و از خودگذشتگی مدافعان سلامت

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در همین قضایای ویروس کرونا، مجاهدت هایی که در کشور ما به وجود آمده، نشان دهنده ایثار و از خودگذشتگی بزرگی است که خودش به نوعی ریشه در نهضت حسینی دارد، چرا که هم پرستاران و پزشکان و هم طلاب و دیگر عزیزان جهادی به هر حال در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و خطر برای آن ها جدی است اما این ایثار و از خودگذشتگی بسیار ارزشمند است و به سان تابلوهای زیبایی است که در کنار تلخی های ناشی از کرونا در سطح جامعه ایجاد شده است

وی با بیان این که فداکاری در راه دین و مکتب، بزرگترین درس امام حسین(ع) به همه ماست، گفت: امام حسین(ع) دین را برای خود ملعبه و وسیله ای قرار نداد بلکه خودش و خانواده اش را برای حفظ دین خدا و مکتب رسول خدا(ص) فدا کرد و حضرت در آن بیان معروف می فرمایند که اگر دین جدم پابرجا نمی ماند مگر این که خون من ریخته شود پس ای شمشیر ها مرا در بر بگیرید و این یعنی امام حسین(ع) همه جوره آماده جان فشانی برای حفظ دین خداست.

دین نباید صرفاً لقلقه زبان باشد

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی تصریح کرد: متاسفانه امروزه برخی از افراد تنها اسمی از دین می برند و دین برای آن ها وسیله ای شده که نام و نان به دست آورند و حال آن که حرکت این ها برخلاف رویه و سیره امام حسین(ع) است چرا که مهم آن است که وقتی پای دین وسط می آید، انسان خودشان را نشان دهد نه این که در زمان عافیت و شرایط عادی، مدعی دفاع از دین باشد.

وی گفت: در جریان نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تا به امروز نیز کم نبودند افراد مدعی که دم از دین و انقلاب می زدند اما در سر بزنگاه ها به مسیر دیگری رفتند

و دین و انقلاب را تنها گذاشتند، کما این که در قضایای دفاع از حرم و مقابله با تروریست های داعش نیز عده ای نه تنها وارد عرصه دفاع نشدند بلکه طعنه و کنایه می زدند که چرا باید هزینه کنیم و نیرو بفرستیم.

دفاع از دین؛ بزرگترین درس امام حسین(ع)

مدیر مدرسه علمیه علوی قم همچنین با تاکید بر این که ما اگر محب و پیروی امام حسین(ع) هستیم باید برای دفاع از دین، آماده ایثار و جان فشانی باشیم، اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) به این خاطر بود که برای دین احساس خطر کرد، کما این که فرمود که با وجود کسی مثل یزید دیگر از حقیقت و ماهیت دین چیزی در جامعه باقی نمی ماند و لذا ایشان قیام کرد و تاکید نمود که کسی چون حسین(ع) با کسی چون یزید هیچ گاه بیعت و سازش نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: در همه حال باید بدانیم که همواره در معرض انواع آزمایش ها و فتنه ها هستیم و لذا باید با قلم و بیان و فریاد و کار فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، همه جانبه از دین و آموزه های اسلامی و انقلاب و نظام دفاع کنیم.

محب واقعی امام حسین(ع)، مدافع ولایت فقیه است

این مدیر حوزوی همچنین با بیان این که شیعه و محب واقعی امام حسین(ع) در دفاع از ولایت فقیه کوتاهی و سستی نمی کند، گفت: کسانی که در کربلا آن حماسه ماندگار بشری را خلق کردند، قبل از هر چیز بنده خوب خدا و یک انسان ولایتمدار بودند که بدون اذن و اجازه امام و ولی خود کاری نمی کردند و همین مساله باعث شد که در نهایت خلوص و ادب، به فیض عظیم شهادت در رکاب حضرت ثارالله (ع) برسند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب و نظام، هدایت این کشتی را برعهده دارند و با وجود همه فتنه ها ودشمنی ها، انقلاب اسلامی ایران به مسیر خود حرکت می کند و مایه الهام بخشی به بسیار از ملت ها در دنیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی افزود: از همان ابتدا هم دشمن نمی خواست که انقلاب اسلامی و نهضت امام(ره) به دنیا صادر شود اما به کوری چشم آن ها و با هدایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب، پیام این انقلاب به دنیا صادر شده و امروز در بخش هایی از این کره خاکی، تأثیر شگرف این مساله را مشاهده می کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha