جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین بنیادی

حوزه/ آن امام همام از طریق دعا عاشورا را تداوام و به روشنگری پرداختند و سبب تربیت افراد زیادی شد و دلهای زیادی را به سمت خدای متعال سوق دادند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) از طریق دعا شناخته می شود چرا که ایشان از طریق دعا با مردم ارتباط داشته و به تربیت قلب ها و نفس های می پرداختند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: ایشان برای تربیت انسانها از روش های خاصی بهره می بردند، گاهی ارشاد، گاهی به صورت عمومی و حتی خصوصی. به عنوان نمونه حضرت غلامی را با پول می خرند، یک ماه رمضان این غلام را نگه می داشتند و سپس آزاد می کردند.

 این استاد حوزه افزود: گاهی حضرت به صورت زبانی دعاها را جاری می کردند و از این طریق زمنیه تربیتی مردم را فراهم می کردند. این مسئله ضمن تربیت، موجب صفا و صمیمیت و نورانیت در قلب می شد و آنها را جذب می کردند.

وی بیان داشت: آن کسی با خدا ارتباط بهتری دارد با مردم هم ارتباط حسنه ای دارد. خصوصیت دعا، این است انسان را به آرامش روحی و روانی می رساند و نورانیت را در قلب ایجاد و گناه و لغزش را  از بین می برد .

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: بخشی از دعاهای حضرت به موضوع ختم قرآن اشاره دارد. این دعاها بسیار با ارزش و پرمحتوا است. ویژگی هایی که در این دعا قرار دارد روح انسان را با خدای متعال پیوند می زند و مسیر تعالی را باز می کند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: امام سجاد(ع) از طریق دعا به نشر معارف دینی می پرداخت و مردم را با فطرت، توحید، نبوت وامامت و مبارزه با ظلم وستم آشنا می کرد.

این استاد حوزه افزود: آن امام همام از طریق دعا عاشورا را تداوام و به و روشنگری پرداخت و سبب تربیت افراد زیادی شد و دلهای زیادی را به سمت خدای متعال سوق داد.

وی بیان داشت: جایگاه دعا در معارف دینی و سیره امام سجاد(ع) بسیار با ارزش است چرا که موجب می شود قلب انسان جلا پیدا کرده و نورانیت وارد قلب شده و ظلمت بیرون برود..

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: امام (ع) حتی از طریق دعا زمینه آشتی مردم با خدا را فراهم کرد و مردم  را به یاد آخرت و مرگ می انداخت. بر این باوریم که دعا نقش مهمی در انسان سازی و تربیت قلب ها دارد و انسان با خواندن آن ارتباط قوی تری با معبود پیدا خواهد کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha