سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام موسیوند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج گفت: ما دلگرم به رضایت حضرت ولی عصر(عج) هستیم و اگر خداوند توفیق دهد و بتوانیم باری را از دوش مردم برداریم، آن زمان خوشحال خواهیم بود.

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، اظهار کرد: فلسفه وجود نهادی به اسم حوزه و قشر روحانیت، همین خدمت کردن به مردم و خدمت کردن به دین خدا، در هر قالبی که ممکن باشد، است.

وی افزود: زمانی که گفته می‌شود، رسالت حوزه، تبلیغ معارف دینی و تبلیغ اسلام است، تنها منبر رفتن و کارهایی به این سبک و نوشتن کتاب و مقالات مدنظر نیست، البته این اقدامات هم مهم است، اما هر زمانی دارای شرایط خاص خود می‌باشد.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه شرایط زمانی، دارای اقتضائات مربوط به خود خصوصا در نحوه تبلیغ است، ابراز داشت: یک زمان روحانیت وظیفه‌اش تبیین معارف دینی در منبر و نوشتن کتاب است و زمانی دیگر حضور در جبهه‌های جنگ در کنار رزمندگان و یک زمان هم در کنار مردم بودن و به داد مردم رسیدن در عرصه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: همه این فعالیت‌ها ذیل همان رسالت حوزه که تبیین معارف اسلام در بین مردم است، تعریف می‌شود، بنابراین باید گفت که ما طلبه‌ها وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم و این اقدامات کار ویژه‌ای نیست.

حجت الاسلام موسیوند با بیان اینکه این فعالیت‌ها، رسالت اصلی حوزویان است، اظهار کرد: ما دلگرم به رضایت حضرت ولی عصر(عج) هستیم و اگر خداوند توفیق دهد و بتوانیم باری را از دوش مردم برداریم، آن زمان خوشحال خواهیم بود، چرا که همه ما کمک به خلق خدا را، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، یک وظیفه دینی و شرعی می‌دانیم.

وی در پایان با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه قشر روحانیت، گفت: صحبت‌هایی که ناشی از قضاوت‌های معمولا از روی جهالت بیان می‌شود، هیچگاه نمی‌تواند حوزه‌های علمیه و روحانیت را از آن رسالت و وظیفه اصلی‌اش باز دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha