جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی

حوزه/آیت الله حسینی گفت: توجه به ذات اقدس ربوبی، جدای از برکتی که به همراه دارد، فرصتی برای تکامل انسان در ابعاد مادی و معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری  در پیامی ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، گفت: اینجانب از ماه ها قبل در نظر داشتم که روزهای اول سال را که مقارن با اعیاد پرسرور مبعث و ولادت ابا عبدالله الحسین و امام زین العابدین و اباالفضل العباس علیهم السلام می باشد، در محضر مردم و حضرت رضا(ع) در خراسان باشم و بلای غیرقابل انتظار کرونا راه بر تحقق آرزوهای ما بست.

رهبر عارف و حکیم مان در پیام نوروزی خویش به فرموده خداوند رحمان به آیات ۱۵۵ تا ۱۵۷ سوره بقره اشاره کردند؛"وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ،الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ،أُولَٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ ۖ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ. قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه ها، مبتلا می کنیم؛ و بشارت ده به استقامت کنندگان آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می رسد، می گویند: ما از آن خدائیم؛ و او مرجع ما در تمامی امور است اینها، همان ها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان  شده؛ و آنها هستند هدایت یافتگان»

در حال حاضر «کرونا» نقطه جمع بلایای مذکور در این آیات شریفه است، اما از آنجا که خداوند بعد از ذکر این بلاها به کسانی که شکیب بودند مژده می دهد، لازم است در درجه اول توجه ما به پروردگار مان بیشتر شود و بدانیم همه چیز در دست قدرت بی انتهای اوست زیرا «لا حول و لا قوة الّا بالله العلی العظیم» پس شایسته است همگان به سوی او روی آوریم و به درگاه احدیتش انابه کنیم.  

وی در این پیام به تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی برای توجه بیشتر به خداوند اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خویش، چه حکیمانه «رفتن به در خانه خدا در حوادث روزگار و ضعف های انسانی» را گوشزد فرمودند، تنبه و توجه به ذات اقدس ربوبی جدای از برکتی که به همراه دارد، فرصتی برای تکامل انسان در ابعاد مادی و معنوی است.

 نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری  در ادامه به ویژگی های کسانی که در بلاها صبور هستند و به خداوند توکل می کنند، اشاره کرد و افزود: کسانی که در برابر این مشکلات خود را نمی بازند، شهامت و اراده آنان افزون گشته است، با چالش گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند و با روح تعاون و ایثار به یاری محرومان می پردازند، کمبود موارد اقتصادی  را با تکیه بر توان داخلی جبران می نمایند و به خودکفائی پسندیده دست می یابند، در برابر فقدان عزیزان شکیبا هستند ، کابوس مرگ در نظرشان امری طبیعی ومورد انتظار می شود و خود را پیوسته برای آن آماده می سازند و در مورد کمبود موارد اقتصادی با قناعت مقاومت را پیشه ساخته و با تلاش تدبیری و عملی بر آن فائق می شوند.

وی ادامه داد: بنای فکری و روحی و راهبرد شکیبایان در زندگی، تسلیم مطلق بودن در برابر اوامر و نواهی خدای مهربانی است که مرجع مومنان در تمامی امورشان می باشد و از این روی در هر روز دستکم ده بار می گویند: «تنها تو را بر گردن می نهیم و تنها از تو کمک می جوئیم » یعنی آزاد از غیرخدا هستیم و در مقابل هیچ قدرتی سر فرود نمی آوریم.  

آیت الله حسینی در بخشی دیگری از پیام خود، به سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: ایشان به این حقیقت اشاره کردند؛ که سال ۹۸ سال سختی بود و گرفتارهای مردم نیز کم نبود اما در کنار سختی ها، سربلندی های بعضاً بی سابقه ای وجود داشت و ملت ایران واقعاً خوش درخشیدند.

وی افزود: روانه شدن انبوه مردم مؤمن و با همّت برای کمک به مناطق آسیب دیده در قضیه سیل ابتدای سال، حضور دهها میلیونی  مردم در تشییع شهید سلیمانی و خلق اجتماعات شکوهمند در تهران، قم، اهواز، اصفهان، مشهد و کرمان که در دنیا و در تاریخ کشورمان بی نظیر بود و نیز فداکاری های چشمگیر و تحسین برانگیز مردم در قضیه کرونا از نمونه های درخشش ملت در سال ۹۸ بود که به فرموده رهبر عزیزمان «همگی مایه عزت و آبرو اس » و از جمله زیبایی ها و فضائل ملت ایران در خلال حوادث سخت است.  

وی با بیان اینکه آزمون های سال ۹۸ آزمون های دشواری است، افزود: اما مطابق تأکید ولی امرمان، هیچ ملتی با راحت طلبی و رفاه جویی محض به جایی نمی رسد، بلکه «غلبه بر دشواری ها و عبور با روحیه از آنها موجب قدرتمند شدن یک ملت و کسب اقتدار و اعتبار است».

نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۵۱ سوره توبه «قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ»، گفت: این آیه شریفه با یک نگاه عارفانه این معنی را می رساند که هر چه از دوست رسد نیکوست؛ پس تمام سختی ها و سستی ها، تمام تلخی ها و شیرینی ها، از لطف خدا است، حتی رنج و بلایی که از جانب دشمن به مؤمن می رسد، برای او خیر است و خداوند جز خیر برای مؤمن چیزی نمی خواهد و او تیکه گاه مؤمنان است.

وی در ادامه به فرمایشات امام خامنه ای درباره جنایات آمریکا و تحریم های غیرقانونی اشاره کرد و گفت: «تحریم تاکنون در کنار ضررهایش، سودهایی نیز داشته و ما را وادار کرده است که به فکر تهیه لوازم زندگی و نیازهای کشور از طریق امکانات داخلی باشیم که این حرکت بسیار مغتنم ان اشاء الله ادامه خواهد یافت».

آیت الله حسینی ادامه داد: پر واضح است که تبدیل بلایا و مشکلات اعم از طبیعی و یا بشری به رحمت و لطف الیه، رهین اراده و عزم و تلاش بندگان در جهت دهی به زندگی مادی و معنوی خود است و گرنه حتی نعمت ها و برخورداری ها نیز تبدیل به بلایای خانمان سوز و بدبختی آفرین خواهد شد.  

نماینده مقام معظم رهبری در عراق در پایان خاطرنشان کرد: این جانب از درگاه ایزد متعال بهروزی و رفع همه مشکلات را مسألت می نمایم و امیدوارم بلایای وارده، مصداق بلای حسن و موجب قرب به خداوند و رشد و تکامل در دین و دنیای ما باشد. إن شاء الله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha