جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدعلی عزیزی

حوزه/ مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی از کمک های مردمی مهدی یاوران به قشر آسیب پذیر جامعه خبر داد و گفت: این ستاد در فراخوانی از آغاز سال ۹۹، با محوریت انفاق مهدوی، پیشنهاد ۳۱۳ بسته غذایی را برای خانواده های نیازمند اعلام کرد، که با توجه به استقبال و حمایت مردمی از این طرح، جمع آوری کمک ها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی عزیزی، مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون فعالیت‌های این ستاد در دهه مهدویت و نیمه شعبان، گفت: ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی، ۱۴ سال پیش به دستور آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد فعالیت خود را آغاز کرد و امروز گستره فعالیت آن از استان، به کشور می رسد و در عرصه بین الملل تشکل‌های مهدوی کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان را نیز پوشش می‌دهد و محتوا ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی برای نیمه شعبان سال ۹۹ از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت کارگروه‌های مختلف در زمینه مهدویت نیز با موضوعات موردنیاز جامعه شکل گرفت.

حجت‌الاسلام عزیزی با اینکه این ستاد دارای نیروهای ارزشی و انقلابی است که با هدف ترویج معارف مهدویت در بین جوانان و نوجوانان و توجه بیشتر به مباحث علمی، محتوایی و احساسی فعالیت می‌کنند، افزود: در سال جاری به سراغ مسئله مهدویت و اقتصاد رفتیم، با توجه به فرمایشاتی که از امام زمان(عج) در ادعیه بیان‌ شده است، مطالب اقتصادی را استخراج کردیم و به‌صورت دسته‌بندی برای عموم مردم آماده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی، ارتباط با بازاریان و تاجران شهر مشهد است که در کارگروه اقتصادی این ستاد فعالیت می‌کنند، همچنین در  کارگروه خانواده مباحث اجتماعی و معنوی با رویکرد مهدویت ارائه می‌شود.

مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور و شهر مشهد و تعطیلی کسب‌وکار عده زیادی از افراد جامعه به‌خصوص بخش آسیب‌پذیر شهر، گفت: با همکاری مهدی یاوران ستاد، خدمت اقتصادی برای رفع گوشه ای از مشکلات مردم شکل گرفت، همچنین با ارائه پوسترهای مهدوی در فضای مجازی و حقیقی، سعی کردیم پویش حلقه‌های معرفت مهدوی را در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی از مشاغل در این روزها بیش از دو ماه است که تعطیل‌ شده‌اند، افزود: ستاد مردمی مهدویت در فراخوانی از آغاز سال ۹۹ با محوریت انفاق مهدوی، با پیشنهاد تهیه ۳۱۳ بسته غذایی برای خانواده‌ها به مهدی یاوران اعلام کرد، با توجه به استقبال مردم، تعداد بسته‌های حمایتی از رقم پیشنهادی بالاتر رفته است و هنوز جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن‌ها در بین مردم ادامه دارد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: در عصری که مدعیان تمدن غرب به خاطر یک دستمال توالت به روی‌هم پنجه می‌اندازند و خنجر می‌کشند، در ایران اسلامی جوانمردان، گروه‌های جهادی و انقلابی، مهدی یاوران جوان و مدافعان سلامت از جان خود برای سلامت و درمان بیماران می‌گذرند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت حوزه و دانشگاه برای ترویج و تبلیغ معارف مهدویت در بین مردم، افزود: در تولید محتوا در فضای مجازی اساتید حوزوی متخصص در عرصه مهدویت فعالیت می‌کنند، همچنین دانشجویان علاقه‌مند به موضوع مهدویت در شبکه‌های اجتماعی مختلف  این محتوا را منتشر می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه افقهی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام توکل به خدا انشالله موفق باشید در پناه خدا