پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فعالیت های جهادی خانواده طلاب قزوین

حوزه/ پس از گسترش ویروس کرونا در کشور، گروه‌های جهادی از میان طلاب و روحانیون استان تشکیل شد که در دو بخش امور طلاب و خانواده‌هایشان و ضدعفونی معابر فعالیت خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام صفی خانی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین در مقابله با کرونا، گفت: مرکز خدمات استان با توجه به رسالتی که در بحث سلامت طلاب و خانواده‌هایشان دارد از همان روز اول شیوع کرونا فعالیت‌های خود را آغاز کرد و در گام اول وضعیت خانواده‌های جامعه هدف که ممکن بود دچار این ویروس شده باشند، استعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، رایزنی‌هایی را با شرکت‌های تولید مواد ضدعفونی انجام دادیم و مقداری مواد ضدعفونی تهیه کردیم که در میان خانواده معمرین و مرحومین توزیع شد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین بیان کرد: پس از گسترش ویروس کرونا در کشور، گروه‌های جهادی از میان طلاب و روحانیون استان تشکیل شد که در دو بخش امور طلاب و خانواده‌هایشان و ضد عفونی معابر فعالیت خود را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: در جلساتی که برگزار شد تجربیات خود را در بخش‌های مختلف در اختیار گروه‌های جهادی قرار دادیم و همچنین این گروه‌های جهادی را در شهرهای مختلف مانند اقبالیه، تاکستان، آبیک و شهرهای دیگر ساماندهی کردیم و تقسیم وظایفی انجام شد.

حجت الاسلام صفی خانی افزود: با ارتباطی که با شرکت‌های تولید مواد ضدعفونی کننده گرفتیم، مقداری مواد ضد عفونی تهیه شد و گروه‌های جهادی این اقلام را در میان عموم مردم در شهرهای مختلف توزیع کردند.

وی افزود: با توجه به نیازی که در کشور به ماسک احساس می‌شد، رویکرد کارگاه خیاطی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) مرکز خدمات از دوخت لباس به تولید ماسک تغییر کرد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: برای تولید ماسک نیاز به اقلامی داشتیم که خیرین استان پای کار آمدند و کمک‌های خوبی کردند و برخی از خیرین حتی تا روزهای دوم و سوم عید همراه ما بودند و لوازمی که نیاز داشتیم تهیه می‌کردند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که کارگاه خیاطی قرارگاه داشت با حمایت خیرین ۱۰ چرخ‌خیاطی به کارگاه اضافه شد و این کارگاه با ۲۰ چرخ‌خیاطی به فعالیت خود ادامه داد.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: در کارگاه تولید ماسک قرارگاه حضرت خدیجه(س) تمامی استانداردهای لازم برای تولید ماسک فراهم شده است و با توجه به بازرسی‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده، تمامی مجوزهای لازم را کسب کرده است، به طوری که معاونت دانشگاه قزوین به عنوان یک کارگاه محوری آن را محسوب می‌کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر تولید ماسک در این کارگاه، آموزش‌های لازم به برخی از خانواده‌های طلاب داده شده است و آنها در منازلشان مشغول تولید ماسک هستند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: در کارگاه تولید ماسک قرارگاه، روزانه ۳ هزار ماسک تولید می‌شود و تاکنون حدود ۲۰ هزار ماسک در این کارگاه تولید شده و پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۲۰ هزار ماسک تولید شود.

وی افزود: این ماسک‌ها پس از تولید استریلیزه می‌شوند و سپس به بهره‌برداری می‌رسند.

حجت الاسلام صفی خانی اضافه کرد: تقریباً از چهارم اسفند سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کردیم که مرکز خدمات در هر بخشی که نیاز باشد آماده همکاری است و همین باعث گسترش فعالیت‌های این مرکز در مقابله با ویروس کرونا شد.

وی بیان کرد: پیش از اینکه ویروس کرونا در کشور همه‌گیر شود کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از کرونا تقریباً در تمامی مدارس علمیه استان برگزار شد.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: کارگروه رسانه مرکز خدمات در این مدت فعالیت چشمگیری داشت و تاکنون موفق شده با همکاری مرکز مدیریت و جبهه فرهنگی دو سرود با موضوع تشکر از مدافعان سلامت تهیه کند که در شبکه استانی و شبکه ملی «شما» پخش شده است.

وی اظهار کرد: به تأسی از طلاب جهادی قم، طلاب قزوین نیز کارگروهی برای حضور در بیمارستان‌ها و همراهی پرسنل مراکز درمانی تشکیل دادند. این افراد در مشاوره به بیماران بستری در بیمارستان، کارهای خدماتی و همراهی با پرسنل فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام صفی خانی گفت: پس از استان‌های قم و خراسان رضوی سومین استانی بودیم که تدفین متوفیان کرونا توسط طلاب جهادی انجام شد؛ طلاب جهادی استان در آرامستان ها حضور پیدا کردند و در تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی با خدمه همراهی می‌کنند.

وی افزود: حضور در شهرستان‌های مختلف استان برای گندزدایی و سم‌زدایی از معابر و آگاه‌سازی عموم مردم برای پیشگیری از کرونا از دیگر فعالیت‌های طلاب جهادی استان بوده است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: در ستاد مقابله با بیماری کرونای استان، مرکز خدمات پیشنهادهایی را برای ساماندهی گروه‌های جهاد ارائه کرد که مورد موافقت قرار گرفت و گروه‌های مختلف در استان از این طریق ساماندهی شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha