چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 893940
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
ماسک مدرسه علمیه آمنه

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) علاوه بر حضور به عنوان همراه بیمار در بیمارستان ها و بر بالین بیمارانی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند تاکنون اقدام به دوخت ۸ هزار ماسک کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کرونا آمد میهمان ناخوانده ای که ما را خانه نشین کرد و ارتباط هایمان را مجازی؛ اما او نمی دانست هرگز نمی تواند قلب های مهربان را از هم جدا کند چیزی که در وجود ما ریشه‌ای عمیق دارد، از جهاد در خط مقدم گرفته تا نیروهای جهادی ما در پشت خاکریز؛ همه آمده اند تا با هم کرونا را شکست دهیم.
مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) یکی از مراکزی است که این روزها صدای چرخ خیاطی در آن سمفونی مهربانی را می نوازد بانوان طلبه از همان روزهای نخست آمدند تا نشان دهند برای ملت ما دشمن فیزیکی و بیولوژیک فرقی ندارد ما همیشه آماده خدمتیم.
سلیمه سایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای حوزه، مدیر مدرسه حضرت آمنه(س) با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در جهت مقابله با کرونا گفت: با شروع فعالیت های حوزه، طلبه های مدرسه حضرت آمنه(س) به صورت خودجوش در بیمارستان های شهر و بیمارستان صحرایی حضور داشتند و حتی برخی از آنان به صورت نیروهای امدادی با هماهنگی پزشکان در خدمت بیمارانی بودند  که در قرنطینه خانگی سپری می کردند.
وی با بیان اینکه تا کنون ۸ هزار ماسک در این مدرسه دوخت و آماده سازی شده است؛ بیان کرد: در ابتدای این طرح طلبه ها چرخ خیاطی های خود را در سالن اجتماعات مدرسه مستقر کردند و پس از مراحل ضدعفونی محیط و وسایل کار خود را آغاز کردند که به منظور حفظ اصول بهداشتی حضور نیروها به صورت شیفت روزهای زوج و فرد انجام شد و در روز فقط ۱۵ نفر را برای خدمت رسانی حضور داشتند تا از تجمع افراد جلوگیری شود.
سایری از دوخت روزانه ۱۰۰ دست لباس مخصوص طلاب جهادی در بیمارستان ها در این مدرسه خبر داد و ابراز داشت: مواد اولیه مورد نیاز برای این طرح توسط ستاد کریمه استان و بسیج طلاب بانوان و همکاران ما در جامعه الزهرا تهیه می شود که پارچه توسط خیرین و برش کار نیز توسط خیاطان باسایقه انجام می شود و طلبه های ما کار دوخت را انجام می دهند.
مدیر مدرسه حضرت آمنه(س) ادامه داد: این خدمات توسط طلبه های ساکن شهر قم انجام می شود البته نیروهای داوطلب از بسیج اساتید و خدام حرم و جمکران نیز حضور دارند و همچنین طلبه های ما در شهرستان ها نیز خدمت رسانی می کنند و فعالیت های خود را به مدرسه گزارش می دهند.
وی با بیان اینکه مدرسه حضرت آمنه(س) به عنوان مرکز نیکوکاری نیز مصوب شده است؛ ادامه داد: طلاب ما امور عام المنفعه را نیز انجام می دهند و بسته های معیشتی در محلات وخانواده های نیازمند که به کرونا مبتلا شده بودند تهیه و توزیع شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha