چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل

حوزه/ مسلما کسی که در اصل وجود امام تردید و شک ایجاد می کند، باید ابتدا در اعتقاد او شک کرد چرا که این افراد اگر در مسائل اعتقادی و فکری دچار ضعف نبودند، به خود اجازه مطرح کردن چنین شبهاتی را نمی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ایام ولادت امام عصر(عج)، با اشاره به بعضی شبهات مطرح شده در بحث مهدویت، گفت: گاهی وقت ها بعضی ها می پرسند اگر امام حی و زنده است و بر نظام و خلقت و نظام جاری شیعه و غیرشیعه اشراف دارد، چرا آثار آن را نمی بینیم.

وی ادامه داد: بعضی افراد در مورد نقش امام معصوم(ع) در دوران غیبت ایجاد شبهه می کنند؛ حتی گاهی این افراد پا را از فراتر گذاشته و در اصل وجود امام تردید، شک و دودلی در بین جوانان ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: این شبهه و مسائلی مانند این در حقیقت ناشی از جهالت و تردید و عدم اطلاع این دسته از افراد از منابع دینی و عدم شناخت و معرفت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است.

امام جمعه بابل اضافه کرد: اگر این افراد نسبت به امام(ع) معرفت و شناخت داشتند و نقش امام را می دانستند، چه بسا این نوع شبهات را مطرح نمی کردند.

وی افزود: مسلما کسی که در اصل وجود امام تردید و شک ایجاد می کند، باید ابتدا در اعتقاد او شک کرد، چرا که این دسته از افراد اگر در مسائل اعتقادی و فکری دچار ضعف نبودند، به خود اجازه مطرح کردن چنین شبهاتی را نمی دادند، پس مطرح کردن و ایجاد شک در اصل وجود امام نشان از ضعف عقیدتی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: حتی باید گفت این دسته افراد اگر اهل مطالعه بودند و به کتابهایی چون «النجم الثاقب فی احوال الامام الغائب» که درباره امام دوازدهم شیعیان به قلم میرزا حسین نوری در دوازده باب تنظیم شده و به احوال شخصی و اثبات امام عصر، حکایت ملاقات‌کنندگان و وظایف مؤمنان در برابر آن حضرت در عصر غیبت می‌پردازد، مراجعه می کردند، به خود اجازه تردید در اصل وجود امام(ع) را نمی دادند.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha