جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پویش سلام

حوزه/ هیئت اندیشه‌ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در قالب پویش «سلام» خدماتی را در بیمارستان های درگیر کرونا ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، در قالب پویش «سلام» به توزیع آبمیوه های طبیعی، آجیل و خشکبار در بیمارستان ها و مراکز درمانی به منظور حمایت از مدافعان سلامت و همچنین خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و بیمارستان های درگیر می پردازد.

حجت الاسلام سید مسعود مرتضوی، مدیر هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش در این باره گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار آسیب های جدی، تهدیدها و تلفاتی که برای جامعه به صورت گسترده به دنبال داشت، یک فرصت مهم برای ارائه سبک زندگی مبتنی بر ایثار، گذشت و نیکوکاری ایجاد نمود.

وی با بیان این که در این جریان حوزه علمیه و جامعه روحانیت در کنار سایر اقشار جامعه وظیفه ذاتی خود دانستند تا در میدان فعالیت های خیر حضور پیدا کنند، بیان کرد: همانطور که در صحنه های سیل، زلزله و انواع موقعیت های مورد ابتلا روحانیت حضور پررنگ داشته اند، این بار نیز در این جریان به صورت گسترده شاهد حضور طلاب بودیم.

مدیر هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی با اشاره به راه اندازی پویش «سلام» در مشهد با مشارکت حوزه علمیه و همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در این راستا برای فعالیت های جهادگونه، ابراز کرد: هدف اصلی این پویش، به واقع رسیدگی به خلأها و ضرورت هایی است که در مراکز درمانی و بیمارستان ها وجود دارد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: در این پویش دو هدف عمده شامل توزیع آبمیوه های طبیعی و خشکبار در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای حمایت از مدافعان سلامت و بیماران و خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی دنبال شد و روحانیون جهادگر حوزه علمیه خراسان نشان دادند همواره در هر حال، به فکر همنوعان خود هستند.

حجت الاسلام محمدضیا روحانی، مسئول کارگروه فقه پزشکی هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی نیز با بیان این که این هیئت از یکسال پیش، تحت نظر معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان فعالیت های علمی پژوهشی خود را در حوزه دین و سلامت آغاز کرده است، تصریح کرد: اخیرا نیز در جریان شیوع ویروس کرونا در دنیا و این بیماری خطرناک که به تعبیری دنیا را مبتلا و درگیر خود نموده، ورود جدی به حرکت های خیرخواهانه و جهادی آنهم در قالب حمایت از بیماران و پرسنل بیمارستانی که درگیر کرونا شده اند داشته است.

وی با بیان این که از ابتدای سال 1399 در بیمارستان های سطح شهر مشهد درگیر کرونا، روزانه بیش از 200 بسته انواع آبمیوه، میوه، خشکبار و آجیل تهیه و توزیع می شود، عنوان کرد: در حال حاضر در همه بیمارستان های درگیر با بیماری کرونا، شامل بیمارستان امام رضا(ع)، قائم(عج) و شریعتی بیش از هزار بسته میوه، آجیل و خشکبار تهیه و همراه با نان متبرک رضوی، بین پرسنل و بیماران بستری در بخش های کرونا توزیع شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha