پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 896626
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
نشست کارگروه درمان

حوزه/ هر امری در راستای خدمات مطلوب به طلاب شامل کمیّت و کیفیت ارائه خدمات، مساعدت های ویژه مرکز خدمات در خصوص پرداخت هزینه های درمانی و همکاری بیمه ها در کارگروه درمانی حوزه علمیه خراسان مورد بررسی و توافق قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، جلسه مشترک میان نمایندگان حوزه علمیه خراسان، مرکز خدمات خراسان رضوی و نماینده واقف درمانگاه امام صادق(ع) مشهد در راستای ارائه خدمات درمانی بیشتر و با هزینه کمتر به طلاب در محل اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت و ارتباطات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بحث درمان طلاب یکی از کارهایی است که باید به صورت جدی پیگیر شود، گفت: خدمات درمانی طلاب علوم دینی از طریق وقف یکی از برنامه هایی است که می تواند با همکاری مرکز خدمات و خیرین دنبال و اقدام شود.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه مشترک بین حوزه علمیه خراسان، مرکز خدمات حوزه و نماینده واقف در درمانگاه امام صادق(ع)، ادامه داد: هر امری در راستای خدمات مطلوب به طلاب شامل کمیت و کیفیت ارائه خدمات، مساعدت های ویژه مرکز خدمات در خصوص پرداخت هزینه های درمانی، همکاری بیمه ها و ... در این کارگروه مورد بررسی و توافق قرار می گیرد.

حجت الاسلام کاظمی ابراز کرد: ایجاد محیط درمان طلبگی با حفظ شأن و صیانت طلاب و همچنین ارائه خدمات متناسب با وضعیت معیشت آنان، یکی از دغدغه های این حوزه علمیه است که امید است با ایجاد تفاهم و تعامل در این کارگروه، به عرصه ی ظهور برسد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان با شرایط امروز کشور به گونه ای است که بی شک حوزویان همانند برخی دیگر از اقشار جامعه در وضع مناسب اقتصادی قرار ندارند، توجه به کمک درمانی و خدمت رسانی در این عرصه را از دغدغه هایی خواند که با همکاری و مساعدت خیرین و مجموعه های حوزوی می تواند رفع شود و یا به حداقل کاهش یابد.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان از واقفان و خیرین خواست در امر خداپسندانه و نیکوی وقف برای عرصه های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی، معیشتی، درمانی و ... طلاب علوم دینی مشارکت کنند تا بتوان برنامه ریزی های بهتری برای این قشر مجاهد و کم توقع به عنوان سربازان امام زمان(عج) داشت.

حجت الاسلام محمدحسین حائری، مسئول مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این مرکز ۶۵ هزار نفر را تحت پوشش حمایتی خود دارد که از این تعداد حدود ۲۵ هزار طلبه و مابقی خانواده ایشان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که قدمی مبارک برای توسعه ارائه خدمات پزشکی و درمانی به طلاب برداشته شود تا آنان با صرف هزینه کمتر، خدمات شایسته تری دریافت کنند.

در این جلسه، حجت الاسلام سید محسن حسینی فقیه، نماینده واقف در درمانگاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به فعالیت های درمانی از سال ۶۲ در این موقوفه، گفت: دغدغه اصلی واقف بحث ارائه خدمت به طلاب است که با حفظ کرامت و شأن آنها صورت گیرد.

وی حفظ وقف و نیت واقف را یکی از شروط اصلی ارائه خدمات در این درمانگاه برشمرد و افزود: در پی توسعه مجموعه به دنبال آن هستیم تا از سنگینی بار مالی درمان مراجعه کنندگان کاسته شود.

نماینده واقف در درمانگاه امام صادق(ع) ادامه داد: با هم افزایی ۳ گروه واقف، حوزه علمیه خراسان و مرکز خدمات امید است بتوانیم هر چه بیشتر در راستای نیت خدمت به طلاب، این مجموعه درمانی را رشد و توسعه دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha