جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم مدرن‌ترین کشورهای دنیا، این روزها برای تهیه اقلام موردنیاز خود، به روی یکدیگر اسلحه می‌کشند، این سردرگمی جهانی نشان داد که مدیریت جهانی بزرگ‌ترین عاملی است که مردم را متوجه امام زمان (عج) می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، شامگاه چهارشنبه، در گفتگوی تلویزیونی شبکه قرآن سیما با موضوع «دکترین مهدویت» با بیان اینکه دکترین مهدویت یک اندیشه سیاسی مطرح در دنیا است و طرفداران زیادی در جهان دارد، گفت: منشأ مطرح‌شدن اندیشه سیاسی دکترین مهدویت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که به‌عنوان یک انقلاب زمینه‌ساز ظهور مهدی (عج) مطرح‌شده است.

امام جمعه مشهد در پاسخ به این پرسش که نقش ما در زمینه سازی ظهور چیست؟ افزود: آنچه در دنیا مطرح است، متصل شدن اقلیم‌های جهانی به یکدیگر است و این توسعه ارتباطات جهان را به‌صورت یک دهکده و یک منطقه درآورده است.

وی با بیان اینکه تلاش استکبار جهانی این است که مدیریت جهانی را به دست بیاورد، افزود: مدیریت جهانی با زور به دست نمی‌آید، بلکه با رضایت همه فرهنگ و عقیده‌ها می‌تواند شکل بگیرد؛ مدیریت جهانی فقط با پذیرش فطری انسان‌ها در همه فرهنگ‌ها قابل تحقق است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: توسعه ارتباطات، مرزهای فرهنگی را بر هم زده است، دنیا کانون عرصه رقابت فرهنگی با یکدیگر قرارگرفته است، طبیعی است که هر فرهنگ تمدنی برنده شد و موردپذیرش مردم قرار گرفت، آن فرهنگ حاکم می‌شود.

وی افزود: مشاور کاخ سفید پیشنهاد جنگ تمدن‌ها را می‌دهد؛ جنگ تمدن‌ها یک استراتژی را به کاخ سفید می‌دهد که همه فرهنگ‌ها را از بین ببرند و نابود کنند تا فرهنگ آمریکا را حاکم کنند، درحالی‌که نمی‌دانند تمدن و فرهنگ با زور و قدرت قابل‌ نابودی نیست، زیرا فرهنگ و تمدن در عمق گرایش فطری افراد قرار دارد و در ظاهر نیست که بتوان آن را از بین برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر معدوم رژیم غاصب اسرائیل اسحاق رابین در همایشی در لیون فرانسه گفته بود قرن ۲۱ قرن پول و زور نیست که بتوان با ناوگانی در اقیانوس‌ها حرکت کرد و قدرت غرب را حفظ کرد، امروز بزرگ‌ترین ایدئولوژی بشر اسلام است، اگر می‌خواهید غرب محفوظ بماند، باید اسلام را از بین برد.

 امام‌جمعه مشهد ادامه داد: رهبر انقلاب در رهنمودهایشان اصرار دارند پیشرفت ایران و جامعه اسلامی باید در جهت تمدن نوین اسلامی باشند و به ترویج سبک زندگی اسلامی اصرار می‌کنند، زیرا ترویج تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی اسلامی باعث می‌شود که دنیا بیشتر متوجه تمدنی شود که با فطرت بشر در همه تمدن‌ها و همه فرهنگ‌ها سازگار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ویژه‌برنامه شب نیمه شعبان شبکه قرآن از حرم رضوی گفت: کرونا ثابت کرد، جریان‌های سیاسی حاکم دنیا که ادعای قدرت مدیریت جهان را دارند، نمی‌توانند نه تنها جهان، بلکه کشور خود را در این شرایط مدیریت کنند؛ برخی کشورها که ادعای قدرت و حکومت جهانی دارند در مقابل کرونا دچار سردرگمی شده اند.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ویروس کرونا باعث شد که دنیا متوجه مدیریت فوق بشری شود، افزود: کشورهایی که دارای علم و فنّاوری هستند و رشد دانشگاهی فراوانی دارند، در مقابل این ویروس مستأصل شده اند؛ کشورهای ادعای قدرت در جهان نمی‌توانند این روزها اقتصاد و کشور خود را مدیریت کنند.

وی افزود: مردم مدرن‌ترین کشورهای دنیا، این روزها برای تهیه اقلام موردنیاز خود، به روی یکدیگر اسلحه می‌کشند، این سردرگمی جهانی نشان داد که مدیریت جهانی بزرگ‌ترین عاملی است که مردم را متوجه امام زمان (عج) می‌کند.

امام‌جمعه مشهد در ادامه به ویژگی‌های فرهنگ مهدوی اشاره کرد و افزود: فرهنگ مهدوی، فرهنگ ناب اسلامی است، نهایت تمدن فرهنگ اسلامی باید به فرهنگ مهدوی ختم شود.

وی افزود: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند، ظهور به‌یک‌باره اتفاق می‌افتد، تصور غلطی است. برای ظهور نیاز به زمینه‌سازی داریم که مردم نقش عمده‌ای در آن دارند، ظهور امام مهدی (عج) یک جریان طبیعی است، منتظران امام زمان (عج) این طبیعت را به وجود بیاورند که گرایش‌ها و بینش‌های فکری انسان‌ها، متوجه امام زمان (عج) شود.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی درباره نقش مردم در زمینه سازی ظهور گفت: چالش ظهور، وجود استکبار است، اولین اقدام برای زمینه‌سازی ظهور مبارزه و مقاومت در برابر استکبار است، این رفتار به‌عنوان یک روش در زندگی اجتماعی خود بیاوریم، وجود استکبار عامل غیبت امام زمان (عج) بوده است، باید در کشور و جامعه اسلامی روحیه استکبارستیزی و مبارزه و مقاومت با مقابله استکبار و زور افزایش پیدا کند تا ظهور محقق شود.

آیت الله علم الهدی ضمن دعا برای دفع ویروس کرونا از جهان، گفت: ان شاءالله بعد از رهایی جامعه اسلامی از این بیماری، بتوانیم از برکات حضور در حرم امام رضا (ع) استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha