شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست مشورتی شورای تبلیغ استان همدان

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فعالیت طلاب در فضای مجازی نوعی تبلیغ مؤثر است، گفت: در مرحله اول باید چاره‌ای اندیشیده شود تا طلاب فعال در این حوزه، به عنوان مبلغ فضای مجازی شناخته شوند و از خدماتی که به دیگر مبلغان ارائه می‌شود نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سعید کاظمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، ظهر امروز در نشست مشورتی شورای تبلیغ استان همدان با بیان اینکه فعالیت طلاب در فضای مجازی نوعی تبلیغ موثر است، اظهار داشت: در مرحله اول باید چاره‌ای اندیشیده شود تا طلاب فعال در این حوزه، به عنوان مبلغ فضای مجازی شناخته شوند و از خدماتی که به دیگر مبلغان ارائه می‌شود نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی، با وجود شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: فضای موجود در هفته‌های آینده چندان تفاوتی با شرایط این روزها نخواهد داشت، بنابراین می‌توان در گام اول نمازهای جمعه را البته به صورت محدود و حضور حداکثر 10 نفر اما به صورت پخش مستقیم برگزار کنیم و در آن ائمه جمعه به ایراد خطبه‌های خود بپردازند.

حجت الاسلام کاظمی افزود: در کنار این کار نیز می‌توان با استفاده از فضای مجازی، در محله‌های مختلف، توسط ائمه جماعت هر منطقه، فعالیت‌هایی را تحت عنوان فعالیت‌های مسجدمحور برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات باید با ایجاد ارتباط با اهل محله، خلأهای موجود را شناسایی و در رفع کوشا باشند، یادآور شد: ائمه جماعت می‌توانند با تولید محتوای مناسب و سخنرانی قوی، مستمعین را به خود جذب کنند و حتی در پایان سخنرانی نیز با طرح سؤالاتی از همان موضوع، مسابقه‌ای در بین شنوندگان و بینندگان برگزار کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه نباید درب مساجد بسته بماند، عنوان کرد: روحانیت و ائمه جماعات می توانند با حضور خود در مساجد به سوالات شرعی مردم پاسخ دهند، البته این حضور تحت نظر پروتکل و رعایت کامل موارد بهداشتی و به صورت انفرادی باید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha