پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان به مسئله کرونا و روزه داری اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد شبهه در دین استفاده می کنند و هفته ها قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بسیاری از رسانه های معاند گرفتن روزه را باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه ابتلاء به کرونا اعلام کردند که پزشکان حاذق عکس این موضوع را تایید می کنند.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خداوند متعال همیشه برای بندگان خود راههای بازگشت و توبه را قرار داده است و رمضان یکی از این راههاست.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: رسول اکرم (ص) درباره فضیلت این ماه می فرمایند: «شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ُ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛/ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‏افزاید و گناهان را پاک می‏کند و آن ماه برکت است».

وی تصریح کرد:این کلام و حدیث گهربار از رسول خدا(ص) نشان می دهد که رمضان فرصتی ناب برای فرد مومن و مسلمان است و نباید این فرصت ارزشمند را از دست بدهیم.

ماموستا شیرزادی در ادامه با اشاره به اینکه روزه داری خود آداب ویژه ای دارد، بیان داشت: بی شک خداوند متعال نیازمند روزه داری ما نیست، بلکه این فرمان و دستور الهی امتحانی برای پرورش روح و تزکیه نفس می باشد و باید در کنار امساک از خوردن و ننوشیدن، دیگر رفتارهای اسلامی در کردار و اعمال ما نمود خاص خود را داشته باشد.

وی در ادامه به مسئله کرونا و روزه داری اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد شبهه در دین استفاده می کنند و همه خوب به یاد داریم که هفته ها قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بسیاری از رسانه های معاند گرفتن روزه را باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه ابتلاء به کرونا اعلام کردند که پزشکان حاذق عکس این موضوع را تایید می کنند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اهمیت ختم قرآن  کریم در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: رسول اکرم(ص) درباره اهمیت ختم قرآن کریم در ماه رمضان می فرمایند:«هرکس، یک آیه از قرآن را در ماه مبارک بخواند، ثواب ختم قرآن برای وی منظور می‌شود».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha